باید موضوع قصاص برای اسیدپاشان در نظر گرفته شود

باید موضوع قصاص برای اسیدپاشان در نظر گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت امکان قصاص در اولویت برخورد با اسیدپاشان به خصوص اسیدپاشان اصفهان باید در نظر گرفته شود.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اسیدپاشی اخیر در اصفهان اظهار داشت: اسیدپاشی و سابقه آن دیرینه است و در تمام کشورها ما شاهد این امر فجیع هستیم؛ در کشور ما در دهه 40 و 50 اوج استفاده از این ابزار مجرمانه بود که باعث تخریب و خدشه دار کردن جسم و زیبایی افرادمی‌شد.

وی با بیان این‌که از روی انتقام جویی امور اسیدپاشی به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزود: به دلیل اوج این اقدام قانونگذار در کشور ما حساسیت نشان داد و قوانین خاصی در قانون مجازات اسلامی برای آن در نظر گرفت چرا که این رفتار مجرمان نظم روانی جامعه را برهم ریخته و قابل تعقیب بوده و باید حداکثر مجازات که در قانون برای آن پیش‌بینی شده در نظر گرفته شود. 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر امکان پذیر باشد باید موضوع قصاص برای اسیدپاشان در نظر گرفته شود، گفت: انتظار داریم با وعده‌ای که قوه قضاییه و نیروی انتظامی در خصوص دستگیری بانیان اسیدپاشی اصفهان داده‌اند هرچه زودتر این امر صورت گرفته و مجازات سنگینی برای آن افراد درنظر گیرند ولی به طور کلی می‌توان گفت اجرای قصاص در این زمینه کار سختی است چرا که نمی‌توان میزان اسیدی که وجود داشته بر روی فرد مجرم پیاده کرد.

تجری با تأکید بر این‌که مجازات سنگین باعث می‌شود درس عبرتی برای چنین افراد مجرمی باشد، اظهار داشت:  می‌توان به جای قصاص از مجازات حبس و یا دیه سنگین استفاده کرد چرا که آنها ناامنی بوجود آورده و مستحق هرگونه اعمال مجازات هستند.

وی با اشاره به داوود روشنایی یکی از قربانیان اسیدپاشی که هنوز حکمش اجرا نشده است، افزود: ما در چنین مواردی شاهد عدم اجرای حکم هستیم چرا که انجام قصاص در این زمینه کمی سختی است ولی اولویت باقصاص است چرا که در قانون مطرح شده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت امکان قصاص در اولویت در خصوص برخورد با چنین افرادی است و اگر شدنی نبود اعمال مجازات سنگین و قاطع باید صورت گیرد چرا که این اقدام رفتاری بدور از اخلاق و ناصحیح است و لازم است قانونگذار با آن‌ها برخورد قاطع داشته باشد.

تجری افزود: قانونگذار آمادگی دارد معضل اجتماعی مانند اسیدپاشی را که از بعد عمومی در جامعه تأثیرگذار است برایش مجازات شدید تعیین کند. در حقیقت اجرای مجازات سنگین برای چنین افرادی لازم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon