دیدار روسای راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای توسعه همکاری‌های ریلی

دیدار روسای راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای توسعه همکاری‌های ریلی

خبرگزاری تسنیم: روسای راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای گفت‌وگو در خصوص تسریع ساخت خط آهن قزوین-رشت-آستارا (ایران)-آستارا (آذربایجان) که بخشی از کریدور ترانزیتی شمال جنوب محسوب می شود، با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند نیوز، محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت، روسای راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای گفت‌وگو در خصوص تسریع در ساخت خط آهن قزوین-رشت-آستارا (ایران)-آستارا (آذربایجان) که بخشی از کریدور ترانزیتی شمال جنوب محسوب می شود، با یکدیگر دیدار کردند.

وی افزود، ساخت آن بخش از این خط آهن از قزوین تا رشت سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران افزود، کار آماده سازی ریل های راه آهن تکمیل شده و ریل گذاری در برخی قسمت ها انجام شده است و کار در قسمت های باقی مانده به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه گفت، در جریان این نشست سه جانبه که در باکو برگزار شد توافق شد که ایران و روسیه به صورت مشترک خط آهن رشت- آستارا (ایران) را احداث کنند.

پور سید آقایی افزود: «تامین مالی عملیات احداث این پروژه  از سوی طرف روسی بر اساس موافقتنامه انجام شده بین دولت ایران و روسیه انجام خواهد شد.»

وی خاطر نشان کرد که هزینه ساخت یک پل ریلی مرزی بین دو شهر آستارای ایران و آذربایجان، از سوی باکو تامین خواهد شد.

به گفته پور سید آقایی، طرف آذربایجانی موافقت کرده تا هزینه ساخت این پل را تامین نماید و عملیات ساخت پل قبل از اواخر سال شمسی جاری آغاز خواهد شد.

بر اساس برآوردهای انجام شده، ساخت کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، 400 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در مرحله نخست، قرار است از طریق این کرریدور سالانه 6 میلیون تن کالا ترانزیت شود و در آینده ظرفیت ترانزیت کالا از طریق کریدور مذکور به 15 تا 20 میلیون تن خواهد  رسید.

انتهای پیام/ 128

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه