کاهش ۳۲۸ هزار بشکه‌ای عرضه روزانه نفت عربستان در ماه سپتامبر

کاهش 328 هزار بشکه‌ای عرضه روزانه نفت عربستان در ماه سپتامبر

خبرگزاری تسنیم: در حالی که عربستان به دلیل نقش منفی خود در بازار نفت با انتقاد شدید سایر تولیدکنندگان مواجه شده است منابع غیر رسمی اعلام کردند عرضه نفت این کشور به بازار در ماه سپتامبر ۳۲۸ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که برخی از اعضای اوپک خواستار کاهش تولید این سازمان برای افزایش قیمت نفت هستند، یک منبع صنعتی گفت، عربستان در ماه سپتامبر کمتر از ماه قبل به بازار نفت تزریق کرده است.
به گفته این منبع مطلع، میزان عرضه نفت عربستان به بازار در ماه سپتامبر، با حدود 328 هزار بشکه کاهش، به 9.36 میلیون بشکه در روز رسیده است، در حالی که این رقم در ماه اوت 9.688 میلیون بشکه بود.
عرضه نفت به بازار (هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات) بسته به انتقال بشکه های نفت به داخل یا خارج از مخازن ذخیره سازی، ممکن است از میزان تولید متفاوت باشد.
این منبع آگاه دلیل کاهش عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر را اعلام نکرد. اما تحلیلگران معتقدند، عربستان به صورت معمول هنگام خنک تر شدن هوا، نفت کمتری را برای تولید برق مصرف می کند که ممکن است موجب آزاد شدن نفت بیشتر برای صادرات در ماه های آینده شود.
بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در اوایل هفته جاری، مصرف نفت نیروگاه های تولید برق عربستان در ماه اوت به 769 هزار بشکه در روز کاهش یافت، در حالی که این رقم در ماه جولای 899 هزار بشکه بود.
کاهش عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر همچنین ممکن است روشی برای جبران نفت اضافی ای باشد که این کشور در ماه اوت از مخازن ذخیره سازی خارج کرد. در ماه اوت عرضه نفت عربستان به بیش از میزان تولید این کشور رسید. میزان تولید نفت عربستان در ماه سپتامبر 9.70 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به 9.597 میلیون بشکه ماه اوت افزایش نشان می دهد.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من این اقدام را به عنوان تلاشی برای کاهش عرضه نفت به بازار تفسیر نمی کنم. این کار در آستانه نشست اوپک منطقی به نظر نمی رسد...عربستان نمی خواهد از طرف خودش کاهش قابل توجهی در عرضه نفت اتفاق بیافتد.»

این کشور به دلیل کمک به سقوط قیمت نفت طی هفته های اخیر با انتقاد شدید سایر اعضای اوپک مواجه شده است.

انتهای پیام/ 129

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه