قتل خبرنگار پرس تی.وی و سیستم امنیتی ترکیه

قتل خبرنگار پرس تی.وی و سیستم امنیتی ترکیه

خبرگزاری تسنیم: متاسفانه در مورد «سرنا شیم» و همچنین در مورد خبرنگار دیگر پرس تی.وی که دو سال پیش به ضرب گلوله تک تیراندازها کشته شد، رسانه های غربی سکوت کرده اند و سازمان های حقوق بشری مانند عفو بین الملل،دیدبان حقوق بشرو... سکوت مرگباری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خانم «سرنا شیم» خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی.وی - وابسته به جمهوری اسلامی ایران- که تبعه کشور آمریکا بود، ظهر روز یک شنبه 27 مهرماه در حال انجام ماموریت در منطقه مرزی ترکیه و سوریه نزدیک شهر کوبانی کشته شد. وی در حال رانندگی بوده که یک تریلی حمل سیمان به ماشین او برخورد می کند و وی کشته می شود.

بنا به گزارش رسانه ها، این حادثه دو روز بعد از این اتفاق می افتد که افرادی از مامورین امنیتی ترکیه به محل اقامت شیم می آیند و به مردم محل هشدار می دهند که هیچ گونه ارتباط و همکاری با این خانم نداشته باشند و هر وقت او را دیدند به مامورین امنیتی اطلاع بدهند. وقتی مردم دلیل این پیگیری مقامات امنیتی ترکیه را جویا می شوند، آن ها در پاسخ می گویند که او برای ما یک جاسوس به حساب می آید.

مشکل سیستم امنیتی ترکیه با «سرنا شیم» چه بود وعلت کشته شدن این خبرنگار چیست؟
علت اصلی مشکل سیستم امنیتی ترکیه با «سرنا شیم» انتقادات ایشان از رفتار دولت ترکیه در قبال مردم شمال این کشور بود و «شیم» ترکیه و عربستان را بارها متهم کرده بود که این دو کشور، تروریست ها را از طریق ترکیه وارد سوریه و عراق می کنند. در موردی ایشان اعلام کرده بود که ماشین های «برنامه جهانی غذا»ی سازمان ملل به جای این که حامل کمک های انسان دوستانه باشند، حامل تروریست ها بودند و ایشان این مسأله را در گزارش پخش مستقیم خود در شبکه پرس تی .وی اعلام کرد. وی هم چنین در برنامه ای زنده اعلام کرده بود که مورد تهدید جانی توسط مامورین امنیتی ترکیه قرار گرفته است.

اقدامات دولت آمریکا برای پیگیری کشته شدن تبعه خود
تاکنون آمریکا هیچ اقدامی در این خصوص نکرده است. در حالی که انتظار می رفت دولت آمریکا باید به دولت ترکیه بابت کشته شدن تبعه خود فشار بیاورد. اگر تبعه آمریکا در هر نقطه دیگر جهان بود، آمریکا این ماجرا را در بوق و کرنا می کرد ولی ظاهرا واشنگتن تصمیم گرفته است که در قبال این اتفاق سکوت کند.
متاسفانه در مورد «سرنا شیم» و هم چنین در مورد خبرنگار دیگر پرس تی.وی که دو سال پیش به ضرب گلوله تک تیراندازها کشته شد، رسانه های غربی سکوت کرده اند و سازمان های حقوق بشری مانند عفو بین الملل، دیدبان حقوق بشر و سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز در قضیه «سرنا شیم» سکوت مرگباری کرده اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان