۳۵ درصد برنامه پنجم توسعه کشور تاکنون عملیاتی شده است

35 درصد برنامه پنجم توسعه کشور تاکنون عملیاتی شده است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تنها ۳۵ درصد برنامه پنجم توسعه کشور عملیاتی شده و در حالی که کمتر از یک سال به پایان این برنامه باقی مانده است ۶۵ درصد این برنامه ریزی‌ها هنوز شکل اجرایی و عملیاتی به خود نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور حقیقت پور پیش از ظهر امروز در دیدار مردمی خود در شهر اردبیل اظهار کرد: ما قبل از انقلاب فاقد سیستم برنامه ریزی در کشور بودیم به طوری که اکثر برنامه ها و حرکت های راهبردی از سوی مستشاران غربی در این کشور دیکته می شد که بعد از پیروزی انقلاب تا حدودی این مشکل برطرف شد و برخی حرکت های بنیادین در تقویت نظام برنامه ریزی به انجام رسید.

وی بیان کرد: در دوره نخست دولت احمدی نژاد مرکز و کانون این برنامه ریزی که همان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود منحل شد تا در 9 سال گذشته کشور از این محل آسیب ببیند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در دولت یازدهم با وجود وعده هایی که دولتمردان داده اند تاکنون این سازمان که به شکل مستقل و با جذب نظر متخصصان امر می تواند برنامه ریزی و مدیریت کشور را به شکل منسجم انجام دهد، به وجود نیامده و از اکثر تصمیمات در این کشور به صورت احساسی گرفته می شود.

حقیقت پور با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نظام برنامه ریزی کشور نیاز به تحول جدی دارد، گفت: همین تصمیم گیری های احساسی سبب شده تا در سال های اخیر بیش از 80 فرودگاه در کشور راکد و نیمه تعطیل باشد و براساس سیاست گذاری های غلط 1.5 برابر بیشتر از ظرفیت آب ها در کشور سدسازی شود.

وی فقدان نظام برنامه ریزی جامع را دارای پیامدها و تبعات ناگوار دانست و تصریح کرد: جای تعجب است که در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم ولی هنوز بخش هایی از برنامه چهارم و پنجم عملیاتی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: تنها 35 درصد برنامه پنجم توسعه کشور اکنون عملیاتی شده و در حالی که کمتر از یک سال به پایان این برنامه باقی مانده است 65 درصد این برنامه ریزی ها هنوز شکل اجرایی و عملیاتی به خود نگرفته است.

حقیقت پور از پیگیری طرح های مختلف اجرایی برای استان اردبیل و جذب سرمایه گذاری های مختلف خبر داد و گفت: ما در این 2.5 سال علاوه بر پیگیری طرح های عمده استان نظیر راه آهن، پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی، 4 بانده کردن راه اصلی اردبیل-سرچم و فعال کردن دانشگاه فناوری های نوین سبلان سعی کردیم تا در جذب سرمایه گذاری های کلان به استان نیز موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر در ایجاد فرصت های اشتغال جدید به طرح های توسعه محور با حضور سرمایه گذاران نیاز داریم، افزود: امیدواریم این امر هر چه سریعتر تحقق و عینیت یابد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon