توطئه تفرقه، بزرگترین تهدید ضد جهان اسلام است

توطئه تفرقه، بزرگترین تهدید ضد جهان اسلام است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهگلان گفت: توطئه تفرقه، بزرگترین تهدید علیه جهان اسلام است و هوشیاری مسلمانان تنها راه غلبه بر توطئه‌هایی است که دشمنان علیه دین اسلام و مسلمانان طراحی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد پیامبر(ص) را بهترین بنده خداوند خواند و اظهار کرد: انسان‌ها در مسیر زندگی خود نیاز به الگو هایی دارند که بتوانند مسیر زندگی را به درستی طی کرده و روز قیامت نامه اعمال‌شان به دست راست‌شان سپرده شود و چه الگویی بالاتر از پیامبر اسلام(ص) که صفات نیک ایشان زبانزد دشمنان هم بوده است.

وی گفت: پیامبر اسلام(ص) قبل از مبعوث شدن نیز به نیکی در میان مردم شهرت داشتند و مردم ایشان را به نام محمد امین(ص) میشناختند و یکی از دلایل مهم گسترش  دین مبین اسلام همین صفات بارز ایشان بود که توانست با رفتار نیکو و پسندیده خود مردم جاهل آن زمان را به سوی معبود رهنمون سازد.

امام جمعه دهگلان با اشاره به آیات قران خاطر نشان کرد:خداوند به پیامبر فرموده که ای محمد(ص) به کسانی که رضایت خدا را می‌خواهند بگو که تبعیت کنند از شریعت من تا مورد لطف و رحمت من قرار گیرند.

وی همچنین صفات نیک پیامبر را به عنوان یک الگو برای نه فقط مسلمانان بل تمام انسانها یادآور شد و این الگو را مایه سعادت انسان دانست.

ماموستا جعفری با برشمردن صفات متوکلین افزود: توکل کردن به معنای انجام ندادن وظایف نیست و انسان نمی‌تواند با انجام ندادن وظایف خود توکل کند و نتیجه مطلوب بگیرد توکل به معنای انجام دادن وظایف خود و سپردن نتیجه کار به دست خداوند است که خداوند هرچه عطا کند برکت و اگر چیزی به بنده‌اش عطا نکند حکمت است.

وی به اوضاع مسلمانان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: توطئه تفرقه، بزرگترین تهدید علیه جهان اسلام است و هوشیاری مسلمانان تنها راه غلبه بر توطئه‌هایی است که دشمنان علیه دین اسلام و مسلمانان طراحی می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon