وزیر خارجه مصر: با الجزایر برای حل بحران لیبی هماهنگی داریم

وزیر خارجه مصر: با الجزایر برای حل بحران لیبی هماهنگی داریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر که به الجزایر سفر کرده است، تاکید کرد که دو کشور برای حل بحران لیبی با یکدیگر هماهنگی دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الحیات، «سامح شکری» در اظهاراتی مطبوعاتی در مقر سفارت مصر در الجزایر گفت که دو کشور با چالش های مشترک در نتیجه اوضاع خطرناک منطقه عربی مواجه هستند.

وی اشاره کرد که «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر تمایل داشت که مصر را در جریان تلاش های این کشور برای جمع کردن گروه های لیبی بر سر میز گفت‌وگو، قرار دهد.

وی افزود: ما پیگیر این مسئله هستیم که تلاش های الجزایر برای جمع کردن گروه های لیبی بر سر میز گفت‌وگو چه نتیجه ای خواهد داشت و مصر و الجزایر در این باره هماهنگی و همکاری تنگاتنگ دارند و یکدیگر را در جریان تلاش ها قرار می دهند.

شکری در خصوص حمایت از طرح الجزایر برای جمع کردن همه گروه های لیبی بر سر میز گفت وگو نیز تاکید کرد که همه ما از گفت وگوی ملی و پذیرش راه حل سیاسی، کنار گذاشتن خشونت و دوری از گزینه نظامی حمایت می کنیم و مصر و الجزایر نیز در این باره و برای نزدیک کردن گروه ها به یکدیگر هماهنگی دارند.

وزیر خارجه مصر در خصوص توافق امنیتی بین مصر و الجزایر درباره همکاری امنیتی در مرزها نیز تصریح کرد: اهتمام مشترک و سازوکاری در رابطه با امنیت مرزهای کشورهای همسایه وجود دارد و مسئولیت ها بین مصر و الجزایر تقسیم شده است به گونه ای که مصر مسئولیت کمیته سیاسی کشورهای همسایه و الجزایر نیز کمیته امنیتی را بر عهده دارد و با مشارکت کشورهای همسایه مسئولیت خود را انجام می دهد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان