احیای امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده نگه می‌دارد

احیای امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده نگه می‌دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اسلام را امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه می‌دارد، گفت: سیدالشهدا(ع) با قیام علیه تفکر انحرافی حاکم بر آن روزگار امر به معروف و نهی از منکری انجام داد که در دنیا بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: با انحرافاتی که در دین اسلام اتفاق افتاده بود، سیدالشهدا(ع) راهی جز مقابله با این تفکر انحرافی نداشت و زمینه قیام امام حسین(ع) بر اثر استقرار تفکرات غلط در دین به وجود آمد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه طاغوتیان تنها به دنبال انحراف انسان هستند و انتهای مسیر این گروه جهنم قرار دارد بیان کرد: زمانی که سیدالشهدا(ع) مشاهده می‌کند که مسیر پیامبر اسلام(ص) توسط حاکمان فاسد عوض شده است و افرادی همچون معاویه و یزد دست به کار امور هستند راهی جز قیام نمی‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه توجه به ظواهر را یکی از آفت‌های حکومت‌های خاندان فاسد بنی‌امیه بیان و تصریح کرد: از جمله فسادهای این خانواده این بود که معاویه به بیت‌المال دست می‌برد و یزید شهوتران و شرابخوار نیز زمینه فساد در سراسر حکومت را پدید آورده بود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مصیبتی بالاتر از اینکه این افراد فاسد مفسر دین رسول خدا(ص) باشند وجود ندارد افزود: امام حسین(ع) برای مبارزه و مقابله با تفکر و این خطر فکری منحرف قیام کرد تا سبک و سیاق معاویه و یزید ادامه پیدا نکند و در واقع سیدالشهدا(ع) راهی جز قیام نداشت.

خطیب جمعه کرمانشاه امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) را در عالم بی‌نظیر و یگانه دانست و گفت: سیدالشهدا(ع) با قیام علیه تفکر انحرافی حاکم بر آن روزگار امر به معروف و نهی از منکری انجام داد که در دنیا بی‌سابقه است و این حضرت با عمل به تکلیف خود برای تثبیت و زنده نگه داشتن دین اسلام اقدام کرد.

وی با بیان اینکه امروز هدف از ایجاد داعش تخریب چهره و انحراف در دین است اظهار کرد: امام راحل(ره) در ابتدای شکل‌گیری نهضت اسلامی می‌فرمود برای اسلام احساس خطر می‌کند و براین اساس تن به زحمت‌های بسیاری داد تا اسلام زنده بماند و مشاهده می‌کنیم که اسلام زنده عاشورایی توانسته است در عالم حرف خود را به کرسی بنشاند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ماه محرم را دانشگاهی برای برای کسب فیوضات بیان کرد و افزود: در این ماه زحمات و هزینه‌های بسیاری انجام می‌شود که بر همه واجب است در هر مسجد یا حسینیه‌ای که حاضر می‌شوند از فضای معنوی آن کمال استفاده را ببرند و نماز را در اولویت نخست قرار دهند.

آیت‌الله علما با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند آنچه که اسلام را زنده نگه می‌دارد امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: قیام سیدالشهدا(ع) بر پایه این فریضه شکل گرفت و امروزه ما می‌توانیم زمینه‌های امر به معروف و نهی از منکر را از میان خانواده خود ایجاد کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: این شخصیت بزرگ در تمام عمر خود به سلامت زندگی کرد و با خود حضور در عالم سیاست با تقوا و انصاف از سلامت سیاسی خود استفاده کرد که این زندگی سیاسی سلامت می‌توان الگو و درسی برای سیاسیون باشد.

آیت‌الله علما با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده در هشتم آبان ماه افزود: دفاع شهید فهمیده از دین و کشور خود به شکلی بود که امام راحل(ره) فرمود وی رهبر ما است.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon