امیرعبداللهیان: اقدامات یک‌جانبه آمریکا عامل تشدید افراط‌گرایی در منطقه است

امیرعبداللهیان: اقدامات یک‌جانبه آمریکا عامل تشدید افراط‌گرایی در منطقه است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و «میخائیل پاکدانوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» طی دیداری در تهران اقدامات خارج از چارچوب حقوق بین‌الملل و اقدامات یک‌جانبه آمریکا را یکی از عوامل تشدید افراط گرایی در منطقه دانستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در تهران با «میخائیل پاکدانوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد؛ این ملاقات در چارچوب رایزنی‌های دائمی دو طرف در مورد مسایل غرب آسیا و شمال آفریقا صورت گرفت.

دوطرف در این گفت‌وگو بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تأکید و تروریسم در خاورمیانه را منبع تهدید و ناامنی برای جهان توصیف کردند.

معاونین وزرای خارجه دو کشور اقدامات خارج از چارچوب حقوق بین الملل و اقدامات یک‌جانبه آمریکا را یکی از عوامل تشدید افراط گرایی در منطقه دانستند.

امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر خطر گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه، نسبت به نیات واقعی آمریکا در مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرده دخالت‌های آمریکا در منطقه را از مهمترین عوامل رشد و تقویت تروریسم دانست.

دو طرف ایرانی و روسی بر لزوم استمرار رایزنی‌های دوجانبه در مورد مسایل منطقه و تعهد به مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات در منطقه خاورمیانه تأکید کردند.

دو طرف اعلام کردند هرگونه اقدام نظامی در جفرافیای سوریه، بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل پذیرفتنی نیست چرا که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.

تهران و مسکو با اشاره بر ضرورت مقابله مسئولانه، شفاف و صادقانه کشورها در مقابله با تروریسم، بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین المللی در این رابطه تأکید کردند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان