فرهنگ صحیح عاشورا به دور از مسائل خرافی تبیین شود


فرهنگ صحیح عاشورا به دور از مسائل خرافی تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه باید در عزاداری‌ها از بیان مطالب خلاف واقع خودداری شود، گفت:فرهنگ صحیح عاشورایی باید به دور از خرافه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم اظهار کرد: در هر مکتبی صرف ارائه مباحث عقلی پیشرفتی ندارد بلکه بایستی رفتارهای عاطفی نیز در پیشرفت آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مکتب عاشورایی، فرهنگ حسینی باید بدرستی به مردم انتقال داده شود افزود:متاسفانه برخی از مداحان با سخنان عاطفی خرافی و دروغین سعی در گریاندن عزاداران دارند که این امر از سوی عالمان دین کاملا مردود و مذموم است.

امام جمعه آستارا، با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها صرف گریه و زاری کردن معیار و اصل نیست، تصریح کرد: در بحث عزاداری‌ها و مقتل خوانی ها برخی از مداحان از شعرهایی استفاده می کنند که صاحبان این اشعار مورد قبول مراجع و علمای طراز اول دینی نیست.

حافظ‌نیا با بیان اینکه وظیفه علمای دینی دخالت در بدعت های غلط و مبارزه با خرافه در عزاداری ها است خاطر نشان کرد: مردم و عزاداران باید در مقابل بدعت های غلط و مطالبی که خلاف واقع در عزاداری‌ها بیان می‌شود اعتراض کنند تا اینگونه بدعت ها برای همیشه از بین برود.

وی با تسلیت به مناسبت ارتحال عالم مجاهد و شخصیت گرانقدر انقلاب اسلامی به تمام مردم ایران اسلامی افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بود که تمام جریانات و احزاب مختلف کشور ایشان را قبول داشتند و در مجموع باید گفت ایشان عامل وحدت در کشور بودند.

امام جمعه آستارا با اشاره به صدور حکم اعدام حضرت آیت الله نمر عالم بزرگ شیعه از سوی دولت و حکومت عربستان تصریح کرد: بر اساس فرموده مراجع بزرگ اسلام، عربستان با این اقدام گور خود را می‌‌کَند.

حافظ‌نیا، با بیان اینکه این اقدام از سوی عربستان نمی تواند باعث جلوگیری از قیام و انقلاب آزادمردان این کشور شود افزود: عربستان باید از انقلاب اسلامی ایران درس عبرت بگیرد و بداند که مبارزه با مراجع و علمای دینی، حکومت عربستان را به سرنگونی نزدیک‌تر می‌کند.

وی با اشاره به آغاز سال 1436 هجری قمری و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم اجرای تذکر لسانی محترمانه از سوی اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت:هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این هدف بصورت صحیح به مردم تبیین شود.

امام جمعه آستارا، با انتقاد از حضور برخی زنان و دختران بدحجاب در دسته های عزاداری‌ها، گفت: چند تن از مداحان ما به این دسته از زنان و دختران در دسته‌جات عزاداری های حسینی تذکر داده اند و چرا نباید بگویند که خواهرم بخاطر حرمت شهدای کربلا حجابت را حفظ کن.

حافظ‌نیا با انتقاد از حضور زنان و دختران بدحجاب در عزاداری‌های سالار شهیدان بر لزوم برخورد قانونی با حرمت شکنان عزاداری‌ها از سوی مراجع ذیصلاح قانونی تاکید کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید حسین فهمیده دانش آموز13 ساله گفت: این روز بعنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است که نوجوانان عزیز و دانش آموزان باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon