رسانه‌ها ابعاد سالروز آزادسازی شهر دهلران را واکاوی کنند


رسانه‌ها ابعاد سالروز آزادسازی شهر دهلران را واکاوی کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهلران گفت: انتظار داریم که به نحو شایسته ای سالروز آزادسازی شهر دهلران در ۱۰ آبان سال ۱۳۶۱ در رسانه‌های عمومی بیان و منعکس شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازدهلران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی در ابتدای خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دهلران با رعایت همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: در آستانه ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر هستیم که لازم است فرا رسیدن این مصیبت بزرگ را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و همه ارادتمندان به آن امام شهید تسلیت گفته و از خدا بخواهیم که بتوانیم عزاداری با معرفت برای امام حسین (ع) باشیم.

وی مقام امام حسین (ع) در نزد خداوند را بلند مرتبه عنوان کرد و افزود: خداوند به واسطه جهاد امام حسین (ع) جهت حفظ دین خدا ایشان را مورد عنایت ویژه ای قرار داده اند به طوری که تربت آن حضرت را شفا بخش ، دعاهای مشروع در تحت قبه آن حضرت را اجابت و 9 امام معصوم را در صلب ایشان قرار داده است.

امام جمعه دهلران بابیان اینکه  عزاداری ها وشرکت در روضه های امام حسین (ع) باید با معرفت باشد تا بتوانیم از آنها برای خودمان کسب فیض کنیم تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر از جمله مهم ترین پیام های قیام امام حسین (ع) است که باید به آن توجه داشته باشیم و بدانیم که امر به معروف ونهی از منکر آن است که در ابتدا خودمان به آن رفتارها ی مورد پسند خداوند و اعمال مورد غضب خداوند عامل باشیم و آنها را مراعات کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در زمینه توجه به علم هشدارهایی دادند و اهمیت آن را برای جامعه گوشزد کردند بنابراین بر همه مسئولان لازم است که سخنان ایشان را در این زمینه مدنظر قرار داده ودر راستای عملی کردن آنها تمام توان خود را به کار گیرند.

امام جمعه شهرستان دهلران با عرض تسلیت ارتحال آیت اله مهدوی کنی اظهار کرد: بصیرت و اخلاصی که مرحوم مهدوی کنی از آن بهره مند بودن سبب شد که در هرپست و مسئولیتی که قرار بگیرند سربلند باشند.

وی گفت: بصیرت ایشان در فتنه 88 از جمله مواردی بود که ایشان از خود نشان دادند، بصیرتی که در تمام دوران های انقلاب از آن بهره مند بودند و هیچ گاه راه را گم نکردند وپیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز گواه مهمی راجع به شخصیت ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه 10 آبان ماه از جمله روزهایی است که باید به آن توجه ویژه ای شود گفت: در این روز وطی عملیات محرم شهرستان دهلران و به ویژه شهر دهلران و موسیان آزاد و از تیررس دشمن خارج شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا وایثارگران این عملیات انتظار داریم که به نحو شایسته ای رشادت های این عزیزان در رسانه های عمومی بیان شود.

امام جمعه دهلران با گلایه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در زمینه کمبود پزشکان متخصص در این شهرستان اظهار کرد: لازم است در باره کمبودهای بیمارستان شهر دهلران و کمبود پزشک ریاست دانشگاه به این شهرستان سفری داشته باشد و در این زمینه دستور تامین و تخصیص ملزومات را صادر کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها خطاب به استاندار ایلام اظهار کرد: بسیاری از مدیران کل ادارات هنوز برای یک بار هم به این شهرستان نیامده اند و از مشکلات و در خواست های این شهرستان شخصاً رسیدگی نکرده اند که امیدواریم هم جلسه شورای اداری استان با حضوران مدیران کل در این شهرستان تشکیل وهم دستور بازدید مدیران کل از شهرستان دهلران صادر شود.

امام جمعه دهلران در ادامه خطبه ها بابیان اینکه برداشت ها از قیام عاشورا به صورت شخصی وحزبی ممنوع است تصریح کرد: مقایسه بین شخصیت حر (ع) و کسانی که ظلم بزرگی را بر اسلام، آرمان های سیدالشهداء (ع) و انقلاب روا داشتند اشتباه است.

وی افزود: حر (ع) در آن زمان واقعا توبه کردند ولی این افراد توبه نکرده اند و می خواستند نظام را تحویل دشمنان دهند و به آرمان های سیدالشهداء (ع) اهانت کردند.

امام جمعه دهلران ادامه داد: از ریاست محترم قوه قضاییه که فرمودند اهل فتنه می خواهند دوباره سربلند کنند و ما به آنها اجازه نمی دهیم سر بلند کنند تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان خطبه ها نظارت بر بازار شهرستان را ازمسئولین خواستار شد و گفت: قیمت بعضی از اجناس در مقایسه با بعضی شهرستان ها انصافاً بیشتر است که این نظارت مسئولان را بیشتر می طلبد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon