ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) در ماه محرم برای مردم تبیین شود


ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) در ماه محرم برای مردم تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه جیرفت با بیان اینکه باید بعد سیاسی قیام امام حسین (ع) در این ماه برای مردم تبیین شود، گفت: امام حسین(ع) برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و انقلاب ما نیز ریشه در انقلاب امام حسین (ع) دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ماه محرم برای اسلام عظمت آفریده است، اظهار کرد: اگر قیام عاشورا نبود امروز شیعه هم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه برای همه آزادیخواهان جهان است، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در دهه نخست محرم پرشور عزاداری کنند و مردم نیز با حضور خود بر شور حسینی بیفزایند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه هفته نخست محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت:  اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد سایر کارها در جامعه ممکن نیست، درست انجام شود.

حجت‌الاسلام کرمی‌پور بیان کرد: در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی وظیفه همگان است و باید تذکرات از خانواده‌ها شروع شوند.

وی با بیان اینکه مداحان باید روضه‌های مستند را برای مردم بخوانند و حقایق صحنه عاشورا را بازگو و اشعار متناسب با این ایام را قرائت کنند، تصریح کرد: باید بعد سیاسی قیام امام حسین (ع) در این ماه برای مردم تبیین شود زیرا امام حسین(ع) برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و انقلاب ما نیز ریشه در انقلاب امام حسین (ع) دارد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه عزاداری هیئت‌های مذهبی در ایام محرم نباید به گونه‌ای باشد که برای سایرین ایجاد مزاحمت کند، خاطرنشان کرد: جوانان در ایام عزاداری امام حسین(ع) اقامه  نماز اول وقت را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon