همکاری نیروی دریایی اسرائیل و مصر برای محاصره دریایی غزه

همکاری نیروی دریایی اسرائیل و مصر برای محاصره دریایی غزه

خبرگزاری تسنیم: یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی از همکاری نیروهای دریایی این رژیم با نیروی دریایی مصر برای محاصره نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، یک منبع امنیتی اسرائیل گفت که نیروی دریایی اسرائیل با همکاری و هماهنگی نیروی دریایی مصر، نوار غزه را تحت محاصره دریایی قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، جنبش حماس با ارسال پیامی از طریق مصر به مقامات اسرائیل نسبت به اعمال محدودیت برای ماهیگیران فلسطینی اعتراض کرده و خواستار توسعه منطقه مجاز برای ماهیگیری تا مسافت 12 مایل دریایی شد.

مسئولان رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به نوار غزه مسافت 6 مایلی را به عنوان مسافت مجاز برای ماهیگیری تعیین کردند که با اعتراض ماهیگیران فلسطینی مواجه شد.

مسئولان اسرائیلی نیز هشدار دادند که اختلاف بر سر منطقه ماهیگیری ممکن است به انگیزه ای برای حماس برای اجرای عملیات های دریایی علیه اسرائیل تبدیل شود زیرا اخیرا شاهد درگیری بین ماهیگیران و نیروی دریایی اسرائیل بوده اند و بنا به گفته افسران نیروی دریایی، ماهیگیران فلسطینی سعی دارند نیروهای اشغالگر و محدودیت هایی که اعمال شده است به چالش بکشند و از مسافت تعیین شده عبور نمایند.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی برای تشدید محاصره ماهیگیران فلسطینی اخیرا تدابیری اتخاذ و فعالیت نیروی دریایی علیه ماهیگیران را افزایش داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان