زرند به قطب تولید زعفران استان کرمان تبدیل شده است


زرند به قطب تولید زعفران استان کرمان تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار زرند با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست برداشت زعفران استان کرمان را به خود اختصاص داده است،گفت: در سال زراعی جاری میزان سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرند، حبیب‌الله خنجری ظهر امروز در سومین جشنواره زعفران این شهرستان با تأکید بر آموزش هر چه بیشتر به کشاورزان در زمینه کشت زعفران، اظهار کرد: جهاد کشاورزی سعی کند، روش‌های کاشت، داشت و برداشت این محصول را به کشاورزان آموزش دهد.

وی با بیان اینکه در شهرستان زرند  210 هکتار اراضی زیر کشت محصول زعفران قرار دارد که 160 هکتار آن  بارور  است، گفت: در سال زراعی جاری میزان سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته به پنج برابر افزایش یافته که این نشانگر استقبال خوب کشاورزان در کشت جایگزین است.

فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه دولت از کشاورزانی که کشت محصول کم‌آب دارند، حمایت می‌کند، تصریح کرد:  با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی و در سایه تلاش بهره برداران بخش زراعی، این شهرستان به قطب تولید زعفران استان کرمان  تبدیل شده است.

وی افزود: شهرستان زرند رتبه نخست برداشت زعفران استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

خنجری با تأکید بر اصلاح الگوی کشت، خاطرنشان کرد:  کشاورزان باید محصولاتی را که نیاز کمتری به آب دارند، همانند زعفران ، زرشک و  غیره کشت کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon