لیونی:عادی سازی روابط با اعراب بدون پیشبرد روند سیاسی فلسطین "توهم" است

لیونی:عادی سازی روابط با اعراب بدون پیشبرد روند سیاسی فلسطین "توهم" است

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تاکید کرد غلبه بر داعش بدون حل قضیه فلسطین و نیز عادی سازی روابط با اسرائیل با کشورهای عربی ممکن نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «زیپی لیونی» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت که حل مشکل داعش بدون تلاش حقیقی برای حل و فصل قضیه فلسطین غیر ممکن است زیرا این دو قضیه با یکدیگر مرتبط هستند و ائتلاف غربی و عربی علیه داعش می تواند چارچوبی برای این حل و فصل قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برخی ها گمان می کنند که عادی سازی روابط با کشورهای منطقه بدون ازسرگیری روند سیاسی با فلسطینیان ممکن است در حالیکه این افراد در توهم بسر می برند؛ هیچ عادی سازی روابطی بدون ابو مازن در کار نخواهد بود و من سالهاست که با برخی طرف ها در جهان عرب ارتباط دارم و می دانم که آنها به برقراری روابط با اسرائیل اهتمام دارند اما اگر روند سیاسی در کار نباشد آنها ممکن نیست که با اسرائیل رابطه برقرار نمایند.

لیونی همچنین از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که این سومین دوره نخست وزیری وی است در حالیکه چالش های سیاسی بزرگ و هر روز نیز بدتر می شود و هیچ طرح و ابتکار عملی در برابر این موج چالش ها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد بیشتر کسانی که در جنگ غزه کشته شدند در نتیجه یک اشتباه و به طور غیر عمدی کشته شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان