از فردا؛ «تکیه تسنیم» برپا می‌شود

از فردا؛ «تکیه تسنیم» برپا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: باز از راه محرم غم رسید بر زمین آسمان ماتم رسید این هلال قد کمان دیگر است"لیتنا کنا معک" اندر سر است.خرقها را بار دیگر تن کنید آتشی در قلب این خرمن کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محرم که مى‏‌شود کاروان غم به دل اهل زمین و آسمان کوچ مى‏‌کند.محرم رسید.....کاروان کربلایی ها از راه میرسد…

بیرق‌های عشق رو میبینی... روز عاشورا دیگر این بیرق ها اینگونه نیست...بوی محرم حسین(ع) به مشام میرسد...نمی دانم چرا هر موقع تقویم رو نگاه میکنم دنبال این هستم تا بدانم محرمش  کِـی می رسد...دلم آرام بگیر که محرم 1436 هم از راه رسید خودت را چقدر آماده کرده‌ای؟!... محرم از راه رسید...

و چه زیبا سرود محتشم که او نیز با شعر گفتن برای حسین(ع) ماندگار شد:" باز این چه شورش است که در خلق عالم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است/باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین/ بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است/ ...جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند/ گویا عزای اشرف اولاد آدم است/ خورشید آسمان و زمین نور مشرقین/ پروردهٔ کنار رسول خدا حسین...

در طول سال همه مردم با تنوع قومی و اندیشه‌ای و سلیقه‌ای در دو ماه با هم می‌شوند و یک اتفاق و واقعه‌ای دل‌های آنها را با هم پیوند می‌زند و همه برای یک هدف آماده می‌شوند. یکی ماه رمضان ماه میهمانی خدا و دیگری ماه محرم ماه عزاداری سیدالشهداء(ع) که در مظلومیت خاندان رسول خدا(ص) در واقعه کربلا همه آزادیخواهان دنیا محزون و اندوهناک می‌شوند و مجالس عزا به پا می‌کنند و هرکس هر قدمی که بتواند در این راه برمی‌دارد.

محرم ماهی است که پیامش حتی مرزهای جغرافیای شیعه را درنوردیده و پیروان سایر ادیان را به تفکر و تامل و حتی همرنگ و همنوا شدن با پیروان خاندان آخرین فرستاده الهی فرا می‌خواند، لذا می‌توان گفت ماه محرم از روزی که امام حسین‌(ع) با تمام اهل بیت و یارانش در صحرای کربلا برای ابلاغ پیام الهی و جلوگیری از به انحراف کشیده شدن سنت و سیره و دین جدشان در مبارزه با یزیدیان به شهادت رسیدند و در ادامه با روشنگری‌های حضرت سجاد(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) در فرصت‌های مختلف این راه ادامه یافت و به نسل کنونی بشر رسیده، یک ماه جهانی است و همگان را به تفکر و تامل در برابر این واقعه بی‌نظیر در تاریخ وادار می‌کند که این سوال را مطرح کنند:"به کدامین گناه کشته شده است بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ/ سوره تکویر﴿9﴾.

رسانه یک عنصر اثر گذار و جهت دهنده در زندگی امروزه انسان‌ها و اصلاح روندها و رویکردها و تلبیغ و جانداختن یک فرهنگ است و بدون تردید بهره بردن از ظرفیت این عنصر بسیار مهم در دنیای ارتباطات و رسانه برای تبیین اهداف و آرمان‌های قیام حضرت‌سیدالشهدا(ع) با بهره گیری از نظرات کارشناسان و اهل فن در این عرصه برای معرفی و جلوگیری از آسیب‌ها و انحرافات بسیار ارزشمند و اثر گذار خواهد بود همان کاری که کاروان اسرای کربلا پس از واقعه عاشورا و در راس آنها اقدامات روشنگرانه امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) انجام دادند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند:"محبت مردم به حسین بن‌علی(ع) ضامن حیات بقای اسلام است و درس‌های عاشورا را باید درست فهمید و به یکایک آن عمل کرد.نهضت حسینی با شهادت جان گرفت و نهضت عظیم کربلای خونین ملت ایران تداوم همان راه است.عاشورا صحنه‌ای کامل از زندگی اسلامی یک انسان است و حسین(ع) آموزگار بزرگ شهادت است...

سرویس فرهنگی خبرگزاری تسنیم وظیفه خود می‌داند تا در این راستا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انجام مصاحبه‌ها و انتشار گزارش‌ها و یادداشت‌ها و برگزاری میزگردها در زمینه تبیین پیام‌های انقلاب جهانی حضرت سیدالشهداء(ع) و بررسی ظرفیت‌های هئیت و مراسم عزاداری به عنوان بستری مهم و بی نظیر در معرفی این پیام‌ها برای معرفت افزایی گامی هرچند کوچک بردارد. در این راستا ویژه‌نامه " تکیه تسنیم" همچون سال گذشته با انتشار مصاحبه‌ها، میزگردها، یادداشت ها و گفت‌وگوهایی با حضور سخنرانان و وعاظ، پیرغلامان، مداحان و ستایشگران، شعرا، سبک‌سازان، مسوولان و دست اندارکاران هیئات مذهبی انجام داده که در طول ماه محرم و ماه صفر در اختیار علاقه‌مندان خواهد بود.

در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌ها و گفت‌وگوها و میزگردهای محرمی را از سرویس تکیه تسنیم خبرگزاری تسنیم دنبال کنید.

"السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین - السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین - السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین."

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی