تونس یک باند تروریستی که جوانان را به لیبی و سوریه اعزام می‌کرد متلاشی کرد

تونس یک باند تروریستی که جوانان را به لیبی و سوریه اعزام می‌کرد متلاشی کرد

خبرگزاری تسنیم: وزارت کشور تونس از متلاشی کردن یک باند تروریستی که جوانان را به لیبی و سوریه اعزام می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، وزارت کشور تونس اعلام کرد یک باند تروریستی را که جوانان را به لیبی و سوریه اعزام می‌کرد متلاشی کرده است.

این وزارتخانه افزود: در حمله به منزل این افراد مسلح 6 تن از جمله 5 زن مسلح کشته شده اند.

وزارت کشور تونس در ادامه گفت که پیش از آغاز حمله به منزل افراد مسلح سعی کرده است که با آنها گفتگو کند، اما این تلاش‌ها نتیجه ای در بر نداشت.

روز گذشته نیز محمد علی العراوی سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرده بود که حضور چند تروریست در یک منزل در منطقه والی اللیل در شمال غرب پایتخت موجب حضور پلیس در این محل و تیراندازی به سمت تروریست ها شد.

وادی اللیل از توابع ایالت منوبه است و حضور تروریست ها در یک منزل در این منطقه موجب شد که نیروهای امنیتی این منزل را به محاصره در آورند و اکنون تیراندازی بین دو طرف ادامه دارد.

العراوی در گفت وگو با رادیو مواییک اف ام تونس افزود: صبح چهارشنبه در چارچوب تعقیب تروریست ها، عملیات پلیس و نیروهای امنیتی در منطقه قبلی در جنوب غرب پایتخت آغاز شد و نیروهای امنیتی توانستند دو تروریست خطرناک را که در صدد اجرای عملیات تروریستی در این منطقه بودند، دستگیر کنند.

این اقدام وزارت کشور تونس در حالی صورت گرفته است که مردم تونس روز یکشنبه (4 آبان) برای انتخاب نمایندگان پارلمان، به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

دولت تونس از مدتها پیش به منظور برقراری امنیت در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، اقداماتی انجام داده و موفق شده است چندین باند تروریستی را که در زمینه جذب و اعزام نیرو به عراق و سوریه و لیبی فعالیت داشتند، متلاشی کند.

دولت تونس اعلام کرده است که از سفر 9 هزار تونسی به مراکز بحران از جمله سوریه و لیبی طی هشت ماه اول سال 2014 میلادی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان