شیخ عیسی قاسم: انتخابات بدون حضور معارضان "بی‌ارزش" است

شیخ عیسی قاسم: انتخابات بدون حضور معارضان "بی‌ارزش" است

خبرگزاری تسنیم: رهبر شیعیان بحرین در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز اعلام کرد، معارضان در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که امیدی در آن باشد، اگر هیچ‌یک از معارضان در آن شرکت نکنند این انتخابات بی ارزش است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه‌های نماز جمعه امروز اعلام کرد، هرگونه سوزاندن و یا آسیب رساندن به خودروها، چه متعلق به مخالفان انتخابات و چه متعلق به افراد وابسته به دولت باشند،‌ وجهه معارضان را تخریب کرده و گناهی آشکار است که ثبات کشور را به خطر می‌اندازد.

وی در مورد تبلیغات انتخاباتی دولت و سخن گفتن آن در خصوص تعداد کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد که این مسئله منفی بوده و هیچ بار مثبتی ندارد، سطح کاندیداها بسیار مهمتر از تعداد آنان است و مشارکت تعداد زیادی از کاندید‌ها بدون مشارکت نخبگان یک نکته منفی است و نه مثبت.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد، معارضان در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که امیدی در آن باشد، اگر هیچ‌یک از معارضان در آن شرکت نکنند این انتخابات بی ارزش است.

رهبر شیعیان بحرین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من نمی‌دانم این چه نوع دموکراسی است که به هیچ کس غیر از دولت اجازه اظهار نظر نمی‌دهد و هر شخصی که نظر خود در مورد دولت را بازگو کند با دشنام و زندان روبرو خواهد شد.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است اول آذرماه (22 نوامبر) برگزار شود و احزاب و جمعیت‌های سیاسی مخالف این کشور تأکید می‌کنند که این انتخابات عادلانه نیست و باید در قانون و شیوه برگزاری آن اصلاحات واقعی صورت گیرد تا کسانی که در این انتخابات پیروز می‌شوند، نماینده واقعی مردم  باشند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت