تحقیر دیپلماتیک وزیر جنگ اسرائیل در آمریکا

تحقیر دیپلماتیک وزیر جنگ اسرائیل در آمریکا

خبرگزاری تسنیم: مقامات ارشد کاخ سفید در واکنش به تمسخر وزیر خارجه این کشور توسط وزیر جنگ اسرائیل از دیدار با وی خودداری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یدیعوت‌آحارونت، منابع آمریکایی اعلام کردند مقامات دولت این کشور از ملاقات موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل، با مقامات ارشد کاخ سفید در واشنگتن خودداری کرده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره این مسأله اظهارنظری نکرد اما منابع نزدیک به یعلون گفته‌اند "هدف از این دیدار ملاقات با شبکه امنیتی بود که میسر شد."

یعلون سه‌شنبه وارد واشنگتن شد تا با همتای آمریکایی خود، چاک هیگل، و مقامات اطلاعاتی آمریکا دیدار کند. با این حال دولت اوباما به وی اجازه نداد تا درخواست دیدار با سایر مقامات ارشد، شامل جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور؛ جان کری، وزیر خارجه؛ و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی؛ داشته باشد.

این رویداد واکنشی به تمسخر جان کری توسط یعلون بود. وی گفته بود که کری "مسیح‌مآب و عقده‌ای" است و "تنها چیزی که می‌تواند ما را از کری نجات دهد این است که وی برنده یک جایزه صلح نوبل شده و از این کار کنار بکشد."

ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین اسرائیل، زمانی که در واشنگتن حضور داشت، همواره با مقامات ارشد این کشور دیدار می‌کرد. حتی اوباما نیز زمانی را برای ملاقات با وی اختصاص می‌داد.

تنها مقام ارشدی که به غیر از هیگل با یعلون دیدار کرد، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، بود که البته وی نیز نارضایتی کشورش از تداوم شهرک‌سازی‌ها را به اطلاع وی رساند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت