خراسان رضوی به قطب فرهنگ مکتوب کشور تبدیل شود

خراسان رضوی به قطب فرهنگ مکتوب کشور تبدیل شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر ارشاد در مشهد مقدس گفت: استان خراسان با وجود ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی که دارد باید به قطب فرهنگ مکتوب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید عباس صالحی دقایقی قبل در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد اظهار کرد:  نمایشگاه کتاب که شانزدهمین دوره این  اتفاق امروز در استان خراسان رضوی می افتد یک اتفاق فرهنگی است که می تواند به نحوی پرانتزی برای کتاب و کتاب خوانی باشد.

صالحی عنوان کرد: باید خراسان را به عنوان پایتخت فرهنگ مکتوب ایران و منطقه بدل کنیم. با برنامه‌ریزی و هماهنگی این کار شدنی است، این مهم دور از دسترس نیست بلکه به عنوان یک نگاه واقع‌گرایانه قابل طرح است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: خراسان رضوی به عنوان استانی فرهنگی و پیشرو در زمینه کتاب مطرح است، این استان فرصت‌هایی عمده و کم‌نظیر دارد که حتی در استان تهران به عنوان پایتخت نیز وجود ندارد.

صالحی بیان کرد: نمایشگاه کتاب مشهد مقدس افقی تازه در فضای نشر، کتاب و کتابخوانی است اما باید به فرصتی مستمر تبدیل شود.

وی افزود: اتفاق فرهنگی نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها باید به اتفاقی مستمر تبدیل شود.

صالحی ادامه داد: خراسان در زمینه کتاب و فرهنگ ویژگی‌های منحصر به فردی دارد زیرا خراسان به عنوان یکی از سه قطب انتشاراتی در کنار تهران و قم در کشور مطرح است.

وی بیان کرد: خراسان به یمن ظرفیت زیارت بسیار مورد توجه است که سایر استان‌ها از آن بی‌بهره‌اند.

صالحی تاکید کرد: پدید آورندگان کتاب در این استان با هزینه اندک در کل کشور موثر هستند، خراسان رضوی دارای دو قطب دانشگاهی و حوزی به صورت همزمان است که در بقیه کشور چنین نیست، مثلا تهران دانشگاه برجسته دارد اما حوزه برجسته خیر و قم برعکس آن، حوزه قوی دارد اما دانشگاه برجسته خیر.

وی گفت: ویژگی دیگر خراسان رضوی این است که حلقه ارتباطی با کشورهای فارسی زبان است و آن را به یک ایران فرهنگی پیوند می‌دهد، خراسان دروازه  ایران فرهنگی است.

صالحی گفت: خراسان حلقه خوب توزیع و شبکه خوبی از کتابفروشی‌ها را دارد و در مشهد کتابخانه‌های بزرگی نیز مانند آستان قدس مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon