۳۷ نهاد آمریکایی از کنگره خواستند در توافق هسته‌ای با ایران اخلال نکند

37 نهاد آمریکایی از کنگره خواستند در توافق هسته‌ای با ایران اخلال نکند

خبرگزاری تسنیم: ۳۷ نهاد آمریکایی با ارسال نامه‌ای به کنگره از این نهاد قانونگذار خواستند در توافق هسته‌ای با ایران اخلال ایجاد نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 37 نهاد آمریکایی با ارسال نامه‌ای به کنگره از این نهاد قانون‌گذار خواستند در توافق جامع هسته‌ای با ایران اخلال ایجاد نکند. در این نامه که روز پنجشنبه به قانونگذاران مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده، به نمایندگی از میلیون‌ها آمریکایی از کنگره خواسته شده از دیپلماسی با ایران حمایت کند

نگارندگان این نامه  ضمن ابراز نگرانی عمیق از «لفاظی‌های غیردقیق و مضر جمعی از اعضای کنگره» درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5، تهدیدهای این نمایندگان برای مخالفت با هر گونه اقدام دولت برای رفع تحریم‌ها از کانال قوه مجریه را «غیرمسئولانه» توصیف کرده‌اند.

در روزهای گذشته انتشار گزارشی از روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه دولت آقای اوباما به دنبال دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران بدون مجوز کنگره است موجب ایجاد جنجال در محافل سیاسی آمریکا شده است. استدلال کاخ سفید این است که چون توافق هسته‌ای با ایران «معاهده رسمی» نیست نیازی به تصویب در کنگره (قوه مقننه) ندارد و می‌توان تحریم‌ها علیه ایران را از کانال‌های قوه مجریه کاهش داد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «ما همچنین از تهدید اعضای کنگره مبنی بر مخالفت با هر گونه توافقی که زیرساخت‌های اورانیوم ایران را نابود نمی‌کند متأسفیم.»

«آمریکایی‌های طرفدار صلح»، «انجمن کنترل تسلیحات»، «مرکز کنترل تسلیحاتی و منع گسترش سلا‌ح‌های اتمی»، «مرکز سیاست بین‌الملل»، «تاریخدانان علیه جنگ» و برخی موسسات و نهادهای دیگر از جمله امضاکنندگان این نامه بوده‌اند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان