الرای الیوم: اعراب جنایات اسرائیل در قدس را نادیده می‌گیرند

الرای الیوم: اعراب جنایات اسرائیل در قدس را نادیده می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه عربی به انتقاد شدید از رویکرد اردن، عربستان و تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس شرقی نوشت که اعراب جنایات اسرائیل در قدس شرقی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الرای الیوم در گزارشی به بررسی تحولات اخیر در قدس اشغالی و درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی پرداخت.

الرای الیوم نوشت: در قدس اشغالی انتفاضه‌ای آغاز شده که در آن هر روز صدها نوجوان در مرکز شهر به اعتراض پرداخته و به سوی نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کنند و با اقدام شهرک‌نشینان افراطی یهود که در حال یهودی  سازی قدس شرقی هستند مقابله می‌کنند.

"عبدالرحمن الشلودی" یکی از نوجوانان فلسطینی است که در راستای دفاع از قبله نخست مسلمانان 9 اسرائیلی را زیر گرفت و پس از آن نیروهای ارتش اسرائیل به وی شلیک کرده و او را شهید کردند.

"ناتالی بنت" وزیر اقتصادی اسرائیل که عملیات شهرکسازی را پیگیری می‌کند و در تلاش برای یهودی سازی قدس شرقی است روز جمعه در سخنانی گفت: واکنش به این انتفاضه و پرتاب سنگ، تشدید عملیات شهرک‌سازی و گسترش سیاست "مشت آهنین" است.

الرای الیوم در ادامه این مقاله نوشت: دولت اردن که مسئول مقدسات فلسطین است تنها به اعتراض به اقدامات اسرائیلی‌ها در قدس شرقی اکتفا کرد و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله نیز سیاست مشابهی را تبعیت کردند. بی اهمیتی و واکنش مبهم کشورهای عربی و اسلامی در قبال حملات یهودیان به مسجد الاقصی باعث تشویق کابینه اسرائیل برای همراهی با فشار یهودیان افراطی برای تقسیم بیت‌المقدس خواهد شد همانطور که اسرائیل اقدام مشابهی را چند  سال پیش درباره حرم حضرت ابراهیم در شهر الخلیل انجام داد. این در حالی است که کنست اسرائیل تصمیم دارد در ابتدای ماه جاری نشستی برگزار کرده و این تصمیم را بررسی کرده و آن را به صورت رسمی اعلام کند.

الرای الیوم در ادامه نوشت: مقامات عربستانی که باید اولین کسانی باشند که با قدرت علیه این جنایت اسرائیل صحبت کنند، صورت خود را بر می‌گردانند و نمی خواهند هیچ چیزی بدانند و همین کار را نیز در جریان حملات پنجاه روزه اسرائیل به نوار غزه که طی آن بیش از 2 هزار نفر شهید شدند، انجام دادند.

مقامات مصری نیز که می پندازند در حال رهبری بزرگترین کشور عربی هستند اهمیتی به سرگرم بودن اسرائیل در شهرک‌سازی و تقسیم مسجد الاقصی نداده و در تلاش برای تحکیم روابط با اسرائیل و امضای توافقنامه گازی با آن هستند.

این روزنامه نوشت: مردم اراضی اشغالی در قدس، حیفا، یافا، المثلث، الجلیل و نقب هیچ تردیدی در دفاع از مقدساتشان و تقدیم شهدا برای حفظ عقیده و کرامت امت نداشته و با وجود وحشیگری‌های اسرائیل به مقاومت خود در برابر یهودی سازی قدس هر اندازه که هزینه داشته باشد، ادامه می‌دهند.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و "محمود عباس" رئیس آن نیز نباید به ناله و شیون و تهدیدات پوچی که هیچ کسی آن را باور نمی‌کند اکتفا کنند و باید گام‌های عملی در این باره اتخاد کنند که اولین آن متوقف کردن حمایت از شهرک‌نشینان اسرائیلی از سوی نیروهای امنیتی فلسطین و حتی لغو همکاری امنیتی است. البته فکر نمی‌کنیم که عباس هیچ گونه اقدامی را در مقابله با این تجاوزهای اسرائیل اتخاذ کند و مانند دیگر اعراب منتظر تقسیم عملی قدس خواهد ماند و پس از آن ناله و شیون سر خواهد داد.

الرای الیوم در پایان نوشت: خداوند را شکر می‌کنیم که در فلسطین ملتی مقاوم با وجدان بیدار ملی و اسلامی وجود دارد که آماده فداکاری برای حمایت از مقدساتش است و امیدوار هستیم که همزمان مردم کرانه باختری نیز از برادرانشان در داخل خط سبز حمایت کرده و این بار ملی و دینی را برداشته و در مقابله با نیروهای اشغالگر با تمامی راه‌ها و شیوه‌ها و آغاز انتفاضه سوم مشارکت کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان