آمریکا: به دنبال تقابل با روسیه نیستیم/همچنان حامی قدرتمند مخالفان سوری هستیم

آمریکا: به دنبال تقابل با روسیه نیستیم/همچنان حامی قدرتمند مخالفان سوری هستیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حمله روز جمعه به ارتش مصر در سینا را محکوم کرد و گفت واشنگتن همچنان حامی قدرتمند مخالفان سوری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود حمله روز جمعه به نیروهای ارتش مصر در سینا را محکوم و با خانواده قربانیان این حمله ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس خبری خود به "ویلیام برنز" قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا که رده‌های عالیرتبه ای در این وزارت خانه داشته ادای احترام کرد و گفت که وی امروز، آخرین روزی است که در این وزارت‌خانه خواهد بود (و بازنشسته می‌شود).

وی در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی مخالفان سوری از حمایت‌های آمریکا گفت: ما همچنان حامی قدرتمند مخالفان سوری هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در واکنش به سخنان رئیس جمهور روسیه گفت: ما قطعا اظهارات پوتین را شنیده ایم. آمریکا به دنبال تقابل با روسیه نیست اما نمی‌خواهیم درباره اصول امنیت منطقه یورو سازش کنیم.

ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی آمریکا را کشوری خواند که مداخله همه‌جانبه آن در امور داخلی کشورهای دیگر بیش از آنکه نتایج مثبتی به‌همراه داشته باشد دارای عواقب منفی است و در نهایت به تشدید درگیری و تنش‌ها منجر خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما شاهد آن هستیم که آمریکا از گروه‌های مشکوک از نئونازی‌ها گرفته تا اسلام‌گراهای تندرو حمایت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که ده‌ها تن از اعضای رژیم بعث عراق در حال حاضر به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.
پوتین در ادامه اعلام کرد که آمریکا اهمیتی به این مسئله نمی‌دهد که چه کشوری جایگزین اتحاد جماهیر شوروی سابق شده است. چین، ایران یا روسیه برای آنها تفاوتی نمی‌کند. آنها به‌دنبال شکاف در دنیا و ایجاد دشمن هستند.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: مسکو روابط خوبی با اروپا دارد اما اکنون توجه ویژه‌ای به‌سمت آسیا دارد و به قدرت‌هایی همچون چین به‌عنوان شرکای جدید خود می‌نگریم.

پوتین گفت: تلاش‌های آمریکا برای اثبات خود به‌عنوان یک کشور بی‌نظیر باعث افزایش حس مقاومت در دیگر کشورها شده نتیجه‌ای عکس خواهد داد.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه تروریست‌ها نفت را به نصف قیمت فروخته و غرب با خرید آن و فروش دوباره‌اش بودجه مورد نیاز تروریسم را تأمین می‌کند، تروریسمی که دیر یا زود دامن غرب را خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان