علما و مردم پاکستان در حمایت از آیت‌الله نمر تظاهرات کردند

علما و مردم پاکستان در حمایت از آیت‌الله نمر تظاهرات کردند

خبرگزاری تسنیم: علما و مردم پاکستان طی تظاهراتی با آیت‌الله نمر باقر النمر، عالم برجسته عربستانی ابراز همبستگی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه اهل‌البیت، علما و مردم پاکستان طی تظاهراتی همبستگی خود با آیت‌الله نمر باقر النمر را ابراز داشته و به حکم اعدام عربستان علیه این عالم اعتراض کردند.

چند روز پیش دادگاهی در عربستان، شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه این کشور را به مرگ محکوم کرد. برادر شیخ نمر این خبر را در توییتر خود منتشر کرده است.

نمر باقر النمر یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. شیخ باقر در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر «العوامیه» در شرق عربستان به دنیا آمد. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 15 اکتوبر 2014 دادگاه جنایی عربستان سعودی نمر النمر را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرد.

شیخ باقر از معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس پرداخته است.

وی پس از بازگشت به کشورش، مرکز مذهبی "الإمام القائم (عج)" را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

نخستین بازداشت شیخ نمر در می 2006 میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود:وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب «تشییع» را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.

بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد. آیت الله شیخ نمر آل نمر در بیستم تیر 1392 در اثر حمله مسلحانه نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان