دومین جشنواره «هشت نوشت» در سطح ملّی برگزار می‌شود


دومین جشنواره «هشت نوشت» در سطح ملّی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول انجمن سینمای جوان استان قم گفت: سعی داریم دومین دوره جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» با موضوع دفاع مقدس را سال آینده در سطح ملّی برگزار کنیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رضا ابوذر که شامگاه جمعه دوم آبان در آیین اختتامیه مسابقه فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: 84 فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس پس از اعلام فراخوان عمومی به دبیرخانه جشنواره ارسال و با داوری آثار، فیلمنامه‌های برتر مشخص شدند.

مسئول انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه هم اکنون بانک غنی فیلمنامه در استان قم با موضوع دفاع مقدس وجود دارد، افزود: این آثار باید حمایت مسئولان به مرحله تولید برسند.

ابوذر با بیان اینکه نخستین دوره این جشنواره به شکل استانی برگزار شد، متذکر شد: تلاش داریم سال آینده، دومین دوره جشنواره در سطح ملّی و کشوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار رسیده فیلمنامه‌های غنی و با کیفیتی هستند، تأکید کرد: چند نمونه از فیلمنامه‌‌های مسابقه «هشت نوشت» توسط برخی ارگانهای استان قم پس بررسی‌های اولیه مجوز حمایت دریافت کرده‌اند و فرآیند تولید این آثار به زودی آغاز می شود.

مسئول انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه فعالیت در عرصه سینمای دفاع مقدس اقدامی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنیم که اگر این روزها با آرامش در حال برگزاری چنین جشنواره‌هایی هستیم، به برکت خون شهداست و هیچ‌گاه نباید این قهرمانان ملّی در پرده سینما به فراموشی سپرده شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon