بدون توافق هسته‌ای با کره شمالی نیروهای نظامی آمریکا کاهش نخواهد یافت

بدون توافق هسته‌ای با کره شمالی نیروهای نظامی آمریکا کاهش نخواهد یافت

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه تاکید کرد که این مساله خیلی زود است که در خصوص کاهش نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره صحبت کنیم بدون اینکه مذاکرات معتبری با پیونگ یانگ در خصوص پایان یافتن برنامه هسته ای انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با " یون بیونگ-سه" وزیر خارجه کره جنوبی در محل وزارت خارجه آمریکا در خصوص مساله هسته ای کره شمالی و کاهش نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش جان کری تصریح کرد که آمریکا مایل به از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای با کره شمالی است . البته کری به این مساله نیز اشاره کرد که "مذاکره تنها برای مذاکره هیچ ارزشی نخواهد داشت."

وزیر خارجه آمریکا گفت: کره شمالی باید جدی بودن خود در خصوص مساله هسته ای شدن را نشان دهد. ما نیاز داریم که مطمئن شویم که کره شمالی آماده است تا به تعهدات بین المللی خود عمل کرده و از رفتارهای مطابق با معیارهای بین المللی تبعیت کند.

وی در ادامه تاکید کرد که تنها ورود به مذاکرات با پیونگ یانگ کافی نیست و آمریکا باید مراقب تهدید هسته ای کره شمالی باشد. صرف وارد شدن در مذاکرات دعوتی برای هر گونه اقدام در خصوص نیروهای نظامی یا چیز دیگری نخواهد بود. خیلی زود است که بخواهیم در خصوص چنین مساله ای صحبت کنیم.

حضور آمریکا در کره جنوبی به خشم و نگرانی کره شمالی دامن زده است. کره شمالی بارها تهدید به حمله به آمریکا و کره جنوبی کرده است.کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است. پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرد. در سال 2006 پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت