تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

خبرگزاری تسنیم: معلمان مدارس یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی در بخش آموزش و پرورش در آتن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، معلمان مدارس و کارمندان دانشگاه‌ها در یونان در اعتراض به سیاست ریاضت اقتصادی در بخش آموزش پرورش این کشور تظاهرات کردند.

آموزگاران یونانی در این تظاهرات که در خیابان های آتن، پایتخت برگزار شد اعتراض خود به کاهش بودجه آموزشی را اعلام کرده و اعلام کردند که این اقدام باعث کاهش منابع آموزشی و کاهش کیفیت آموزش خواهد شد.

"دیمیتریس پولیکسرونیادیس" از اتحادیه معلمان گفت: این بدترین سال در مدت 20 سال سابقه تدریس من است. نخستین بار است که معلمان کافی وجود ندارند. 30 دانش‌آموز در یک کلاس قرار گرفته‌اند که بسیاری از آنها بدون صبحانه به مدرسه می‌آیند.

این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که مدارس یونان شاهد کاهش بودجه برای 4 سال آینده هستند.

پولیکسرونیادیس در ادامه سخنانش گفت: آموزش دولتی به تدریج در حال خصوصی شدن بوده و در دوران ریاضت اقتصادی تمامی امتیازات رایگان خود را از دست می‌دهد. با افزایش فقر که هم دانش آموزان و هم والدینشان را تحت تاثیر قرار داده فاصله طبقانی آشکارتر شده است.

بودجه آموزشی یونان هم اکنون 2.75 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد این در حالی است که این میزان در اتحادیه اروپا به طور میانگین 5 درصد است.

ماه پیش، معلمان مدارس در یونان، اعتصاب پنج روزه‌ای را در اعتراض به اخراج‌ها و نقل و انتقال‌ها انجام دادند. طی دو سال گذشته هزاران معلم  از کار اخراج شده یا در لیست انتظار قرار گرفته‌اند یا آنکه به صورت زودهنگام بازنشسته شدند.

یونان در راستای دریافت وام از بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا، برنامه سه ساله ریاضت اقتصادی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان