ژنرال آمریکایی: کره شمالی می‌تواند آغازگر جنگ هسته‌ای باشد

ژنرال آمریکایی: کره شمالی می‌تواند آغازگر جنگ هسته‌ای باشد

خبرگزاری تسنیم: یک ژنرال آمریکایی ادعا کرد کره شمالی می‌تواند آغازگر یک جنگ هسته‌ای باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک ژنرال بلندپایه آمریکایی روز جمعه با بیان اینکه کره شمالی به توانمندی تولید کلاهک هسته‌ای که قابلیت سوار شدن بر روی موشک را دارد مدعی شد پیونگ‌یانگ می‌تواند آغازگر یک جنگ هسته‌ای باشد.

ژنرال «کورتیس اسکاپاروتی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره روز جمعه در جمع خبرنگاران ادعا کرد که کره شمالی از طریق تماس با ایران و پاکستان به این توانمندی دست یافته است.

وی که در ساختمان وزارت دفاع (پنتاگون)‌ صحبت می کرد در عین حال تاکید کرد که کلاهک اتمی کوچک کره شمالی به احتمال بسیار زیاد هنوز آماده عملیات نیست زیرا مورد آزمایش قرار نگرفته است. او با اشاره به این که کره شمالی مدعیست موشک مجهز به کلاهک هسته ای دارد گفت که این اظهارات را جدی می گیرد.

ژنرال آمریکایی گفت:‌ «با توجه به توانایی هایی که در عرصه فن آوری دارند و زمانی که صرف این (پروژه)‌ کرده اند، احتمالا توانایی تولید آن را دارند.»

کره شمالی سالهاست که به سلاح اتمی دست پیدا کرده است اما یکی از نگرانی های آمریکا دستیابی پیونگ یانگ به توانایی موشک قاره پیماست که بتواند شهرهای آمریکا را نیز در تیررس داشته باشد.

در سال میلادی گذشته کره شمالی دست به یک آزمایش ‍اتمی تازه زد که قویا توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم شد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان