روزنامه صهیونیستی به انتشار اخبار نادرست درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرد

روزنامه صهیونیستی به انتشار اخبار نادرست درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه صهیونیستی که پیشتر اخباری درباره محموله یک کشتی منتشر کرده بود طی بیانیه‌ای به نادرست بودن آن خبر اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به نادرست بودن یک گزارش این روزنامه در تاریخ 7 اکتبر درباره نقض تحریم‌های ضدایرانی نادرست بوده است. این روزنامه صهیونیستی در گزارشی در آن تاریخ مدعی شده بود شواهدی به دست آورده که نشان می‌دهند «ویکتور رستیس» (مالک سرشناس یک شرکت کشتی‌رانی یونانی که قبلاً هم از سوی گروه فشار «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به معاملات غیرقانونی با ایران متهم شده بود) در حال نقض مدوام تحریم‌های ایران است.

جروزالم‌پست در گزارش خود در تاریخ 7 اکتبر مدعی شده بود کشتی «هلوتیا وان» در سپتامبر 2014 با یک محموله غیرقانونی وارد بندر امام خمینی شده است اما این روزنامه صهیونیستی در گزارش روز جمعه خود گفته اطلاعات جدیدی که به دست آورده نشان می‌دهند که این کشتی حامل دانه‌های سویا بوده است.

چندی پیش دخالت دولت آمریکا در پرونده شکایت خصوصی آقای «ویکتور رستیس» از گروه فشار «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به جنجال‌های زیادی درباره افشای ارتباطات دولتی این لابی فشار حامی تحریم‌های ایران منجر شده بود. ماجرا از این قرار بود که اتحاد علیه ایران هسته‌ای از ابتدا از رستیس به خاطر انجام معاملات قانونی ناقض تحریم‌های ایران شکایت کرده بود اما سپس رستیس این گروه را به اتهام افترا تحت تعقیب قضایی قرار داد.

دولت باراک اوباما، در اقدامی نادر در ماه گذشته با استناد به یک قانون قدرتمند امنیت ملی پرونده شکایت علیه گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای را لغو کرد. این اقدام به گمانه‌زنی‌های پیشین مبنی بر اینکه این لابی حامی تحریم‌های ایران از طرف دولت آمریکا حمایت می‌شود دامن زد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان