کانادا خواستار تحقیق درباره مبادلات موسسات مالی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد

کانادا خواستار تحقیق درباره مبادلات موسسات مالی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد

خبرگزاری تسنیم: کانادا اعلام کرده در حال بررسی برخی مبادلات مالی با کشورهای ایران، عراق و سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی مدعی شده سازمان اطلاعات مالی کانادا از موسسات این کشور خواسته تا هر گونه مبادله مالی مشکوک با کشورهای ایران، عراق و سوریه را به این سازمان گزارش کنند. این اقدامات بنا به گفته سخنگوی این سازمان، در راستای تحقیقات کانادا درباره دو تیراندازی مرگبار مقابل پارلمان این کشور انجام می‌شوند.

«مرکز تحلیل مبادلات و گزارش‌های مالی» کانادا که در سال 2000 با هدف مقابله با پولشویی تأسیس شده و پیروی 31 هزار موسسه مالی از قوانین مالی مربوط را تحت نظارت دارد روز چهارشنبه با ارسال پیامی به تمامی این موسسات خواستار ارسال گزارش‌های جدید در این باره شده است. تیراندازی روز چهارشنبه مقابل پارلمان کانادا به کشته شدن یک نفر منجر شد.

«دارن گیب» سخنگوی سازمان یاد شده در پاسخ به این سوال رویترز که آیا این دستور پس از کشف مبادلات مالی مشکوکی در ارتباط با تیراندازی‌های روز چهارشنبه انجام شده‌اند گفت: «ما پس از این پیام اطلاعاتی از بنگاه‌های تجاری دریافت کرده‌ایم که برای فعالیت‌های اطلاعاتی خودمان مفید بوده است.»

وی از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده «مرکز تحلیل مبادلات و گزارش‌های مالی» پیام زیر را برای موسسات مالی مورد نظر ارسال کرده است: «مایلیم اهمیت گزارش‌دهی هر گونه مبادله مالی مشکوک در زمان مقتضی به این سازمان و به ویژه آن دسته از مبادلات مالی مرتبط با تأمین پول برای اقدامات تروریستی را به شما گوشزد کنیم.»

جرالد کاست، مدیر کل این سازمان هم گفته که «مرکز تحلیل مبادلات و گزارش‌های مالی» در حال بررسی پول‌هایی است از کانادا به سوریه، عراق و ایران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت