شیخ علی سلمان: عدم مشارکت مخالفان در انتخابات پارلمانی بیانگر شکست انتخابات است

شیخ علی سلمان: عدم مشارکت مخالفان در انتخابات پارلمانی بیانگر شکست انتخابات است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد که تکروی سیاسی در این کشور باید پایان یابد و مردم در امور سیاسی مشارکت داده شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، شیخ علی سلمان در جمع مردم گفت: عدم مشارکت نهادها و شخصیت های ملی در انتخابات پارلمانی آینده بیانگر شکست این انتخابات است.

وی با رد برگزاری انتخابات در سایه بحران کنونی بحرین گفت: انتخابات (به این شیوه) همان تحکیم بحران در کشور است.                                         

شیخ علی سلمان به سخنان اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره بحرین اشاره کرد و گفت: این سخنان همان سخنان تقریبا سه ساله جامعه بین المللی است. این سخنان حاوی دعوت به اجرای یک گفت وگوی واقعی در بحرین، اجرای اصلاحات سیاسی و برقراری توافق است که مخالفان سیاسی را در بر می‌گیرد.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین مشارکت نکردن شخصیت های کاردان و ملی برای نامزدی در این انتخابات را – درپی اقدام نیروهای سیاسی ملی در تحریم انتخابات ظاهری و  صوری- نشانه ای از شکست این انتخابات دانست و از کسانی که در فرایند انتخابات ثبت نام نکردند، تشکر کرد زیرا به گفته وی، این فرایند هرچند جزئی به خواسته ها و حقوق ثابت و ریشه دار ملت بحرین خدشه وارد می کند، خواسته هایی که علاوه برملت بحرین، جهان خواهان برآورده شدن آن است.

انتخابات پارلمانی بحرین روز 22 نوامبر 2014 برگزار خواهد شد اما احزاب و جمعیت های مخالف برای تحریم آن فراخوان داده اند زیرا رژیم بحرین خواسته ها و مطالبات مشروع و برحق مردم را تاکنون برآورده نکرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان