امروز؛ آغاز جلسات وزارت کشور برای بررسی پیشنهادات احزاب برای احیای "خانه احزاب"

امروز؛ آغاز جلسات وزارت کشور برای بررسی پیشنهادات احزاب برای احیای "خانه احزاب"

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور از جلسات وزارت کشور برای بررسی پیشنهادات احزب مختلف درباره احیای خانه احزاب از روز جاری خبر داد.

اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت دریافت پیشنهادات فعالان حزبی در خصوص احیای خانه احزاب اظهار داشت: از امروز دبیرخانه وزارت کشور موظف شده که پیشنهادات اخذ شده طی یک ماه گذشته از فعالان حزبی درباره خانه احزاب را بررسی کند.

وی ادامه داد: بنابراین از امروز (شنبه 3 آبان ماه) جلسات ما در وزارت کشور با موضوع احیای خانه احزاب آغاز می‌شود تا بتوانیم ظرف یک یا دو هفته آینده پیشنهادات عملیاتی را برای فعال سازی خانه احزاب اجرایی کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور افزود: احیای خانه احزاب نیازی به تدوین و ارائه لایحه ندارد چرا که این تصمیم مربوط به وزارت کشور است، یعنی خانه احزاب در گذشته فعالیت می‌کرده و با مشکلاتی برخورد کرده و دچار تعلیق شده است.

افتخاری گفت: ما در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور موظف هستیم که نظرات فعالان حزبی در خصوص چگونگی برطرف کردن مشکلات گذشته خانه احزاب را اخذ و در صورتی که وزیر کشور مصلحت دانست، در یک نشست رسمی، خانه احزاب فعالیت خود را با سازوکاری مشخص و مدون آغاز کند، بنابراین احیای خانه احزاب نیازی به تدوین لایحه و قانون ندارد.

وی اظهار داشت: ما پیشنهادات خود درباره چگونگی احیای خانه احزاب را به وزیر کشور ارائه خواهیم داد و تصمیم‌گیر نهایی شخص وزیر خواهد بود.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon