یک دیدبان مالی بین‌المللی در خصوص تامین مالی داعش ابراز نگرانی کرد

یک دیدبان مالی بین‌المللی در خصوص تامین مالی داعش ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری تسنیم: یک دیدبان مالی بین المللی در خصوص تامین مالی تروریست های داعش که بخش های بزرگی از عراق و سوریه را به کنترل خود در آورده اند، عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک دیدبان مالی بین المللی روز جمعه در خصوص تامین مالی تروریست های داعش که بخش های بزرگی از عراق و سوریه را به کنترل خود در آورده اند، عمیقا ابراز نگرانی کرد.

گروه کار اقدام مالی در نشست خود در پاریس که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، همچنین هشدار داد که کشورهای الجزایر، اکوادور، اندونزی و میانمار اقدامات کافی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام نداده اند.

18 کشور در حال توسعه دیگر نیز نشان داده اند که مطابق استانداردهای جهانی پیش نمی روند، اما اعلام کرده اند که حداقل تعهدات نوشته سطح بالایی را برای بهبود سوابقشان بر عهده گرفته اند.

گروه کار اقدام مالی اعلام کرد، از نزدیک پیشرفت این کشورها در حرکت به سوی استانداردهای بین المللی را رصد خواهد کرد. این گروه به اعضای خود اعلام کرده که کوتاهی این کشورها را در قراردادهایشان با آنها مد نظر قرار دهند.

این کشورها شامل افغانستان، آلبانی، آنگولا، کامبوج، گویان، عراق، کویت، لائوس، نامیبیا، نیکاراگونه، پاکستان، پاناما، پاپوا گینه نو، سودان، سوریه، اوگاندا، یمن و زیمبابوه هستند.

این گروه همچنین تاکید کرد دولت های عضو باید برای دفع ریسک های ناشی از دو کشور ایران و کره شمالی اقدام نمایند.

گروه کار اقدام مالی، که متشکل از 37 کشور و کمیسیون اروپا و شورای همکاری خلیج فارس است، اعلام کرد، نهادهای مالی باید توجهی ویژه به قراردادهای تجاری و تراکنش های انجام شده با ایران و کره شمالی نشان دهند.

انتهای پیام/ 136

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه