تجربه ایران نشان می‌دهد سیاست تحریم بی‌نتیجه است

تجربه ایران نشان می‌دهد سیاست تحریم بی‌نتیجه است

خبرگزاری تسنیم: سفیر ترکیه در روسیه با اشاره به وضع تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: «زمانی که من در ایران کار می‌کردم، متوجه شدم که تحریم‌ها شیوه‌ای نیست که منجر به نتایج سیاسی مدنظر شود».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اومیت یاردیم، سفیر ترکیه در روسیه به ریانووستی گفت، مقامات ترک قصد ندارند، در صورت درخواست آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کنند.

یاردیم افزود: «من روابط ترکیه و روسیه را در چهارچوب این تحریم‌ها (علیه روسیه) نمی‌بینم. روابط ترکیه و روسیه به‌صورت طبیعی توسعه می‌یابد و این روابط در مسیر خود ویژه هستند. ما روابط خودمان را در همین شکل حفظ خواهیم کرد».

سفیر ترکیه در روسیه در ادامه گفت: «زمانی که من در ایران کار می‌کردم، متوجه شدم که تحریم‌ها شیوه‌ای نیست که منجر به نتایج سیاسی مدنظر شود. ترکیه از تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان ملل تبعیت می‌کند. چنین تصمیماتی نه‌تنها برای ترکیه، بلکه برای همه کشورهای عضو سازمان ملل اهمیت دارد».

کشورهای غربی چند دور تحریم را علیه روسیه به اجرا گذاشته‌اند و دارایی‌های این کشور را بلوکه کرده‌اند. همچنین صدور ویزا برای برخی اشخاص روسی متوقف شده و بزرگ‌ترین بانک‌ها و شرکت‌های انرژی و دفاعی روسیه هدف تحریم قرار گرفته‌اند. این اقدامات محدودیت‌زا به‌بهانه دست داشتن مسکو در بحران اوکراین وضع شده‌اند، مقامات روسی این ادعا را رد می‌کنند.

اوایل روز پنج‌شنبه، سرگئی ایوانوف، رئیس دفتر رئیس جمهور روسیه گفت: «تحریم‌های واقعی» تنها می‌توانند از سوی شورای امنیت سازمان ملل وضع شوند. وی تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه را بیهوده توصیف کرد.

انتهای پیام/137*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه