آیت‌الله مهدوی‌کنی در وفاداری به امام و رهبری ذره‌ای کم نگذاشت

آیت‌الله مهدوی‌کنی در وفاداری به امام و رهبری ذره‌ای کم نگذاشت

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله مهدوی کنی در وفاداری به اهل‌بیت(ع)، امام، ولایت و رهبری ذره‌ای از آنچه به آن اعتقاد داشت، کم نگذاشت.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: مؤمن واجد صفاتی همچون اعتقادات خردمندانه، حکیمانه و عاقلانه، اخلاق خداپسندانه و کریمانه و اعمال صالحه است و به نظر می‌رسد که هر سه مؤلفه در مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی جمع بود و ایشان از این لحاظ، شخصیتی کامل بودند.

وی افزود: ایشان از لحاظ مبانی اعتقادی به خدا، پیامبر(ص)، ولایت و قیامت بسیار معتقد و مقید بودند و از نظر اخلاقی نیز کرامت‌های اخلاقی در ایشان مشهود بود. شرح صدر، تواضع و مردم‌داری مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی زبانزد خاص و عام بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اهل اعمال صالحه بود، تصریح کرد: نمونه‌های بسیار از اعمال صالحه ایشان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه امام صادق(ع)، مدرسه مروی، کمیته‌های انقلاب اسلامی و ده‌ها خدمت دیگر اشاره کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به وفاداری آیت‌الله مهدوی کنی به ولایت فقیه ادامه داد: ایشان در وفاداری به اهل‌بیت(ع)، امام، ولایت و رهبری ذره‌ای از آنچه به آن اعتقاد داشت کم نگذاشت و امیدوارم ما نیز بتوانیم رهرو و قدرشناس وی باشیم.

وی با اشاره به نقش محوری مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در وحدت اصولگرایان گفت: اصولگرایان باید همت والایی داشته باشند و در چارچوب واقعی اصولگرایی حرکت کنند. آنها باید به اصول پایبند باشند، خودشان هماهنگی لازم را انجام دهند و شاخصی را بیابند و براساس آن، حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که خداوند به اصولگرایان عنایت می‌کند و فرد وارسته دیگری را برای ادامه راه آیت‌الله مهدوی کنی در هدایت اصولگرایان به آنها نشان خواهد داد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، "ماننسخ من آیة أو ننسها نأت بخیر منها أو مثلها"؛ امیدواریم ما از خداوند کمک بخواهیم و خداوند فرد مناسبی جایگزین ایشان کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به فقدان آیت‌الله مهدوی در مجلس خبرگان رهبری و محروم شدن این نهاد از وجود ایشان خاطرنشان کرد: ما شخصیت بزرگی را از دست داده‌ایم و مجلس خبرگان رهبری از نعمت وجود آیت‌الله مهدوی کنی محروم شده است. ان‌شاءالله در اجلاسیه آینده خبرگان جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی در ریاست این مجلس با رأی اعضای آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon