شهرهای لبنان در عزاداری محرم سیاه پوش شد+ تصاویر

شهرهای لبنان در عزاداری محرم سیاه پوش شد+ تصاویر

خبرگزاری تسنیم: شهرهای مختلف لبنان و مردم این کشور بدون توجه به تهدیدات تروریست‌ها به همراه عناصر حزب‌الله خود را برای برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری امام حسین (ع) آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ با آغاز ماه محرم الحرام، ماه عزاداری برای سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش شهرهای لبنان تدارک ویژه ای را برای ورود به این ماه در نظر دارند.
عناصر حزب‌الله و اهالی منطقه بقاع لبنان با برپایی پرچم ها و پلاکاردهای مشکی به نشانه عزاداری برای امام حسین تدارکات برگزاری مراسم در مناطق مختلف را آماده می کنند.
مسیرهای تصلی تردد شهروندان در شهرهای بزرگ بویژه بعلبک و بیروت و دیگر مناطق لبنانی مملو از پرچم های عزاداری سید و سالار شهیدان شده است.


شهر بعلبک که بنا به گفته برخی روایات مسیر عبور کاروان امام حسین به سوی شام بوده، یکی از مناطقی است که باشکوه ترین مراسم‌ها در آن برپا می شود، سخنرانی سید حسن نصراله  دبیرکل حزب الله در روز عاشورا نیز همه ساله در این شهر برپا است.

احمد ریا مسئول روابط عمومی حزب الله در بخش بقاع نیز با اعلام توزیع برنامه های متنوع در این ایام و نصب پلاکاردها و بنرهای بزرگ در سطح شهر گفت که هماهنگی با نیروهای امنیتی برای اتخاذ تدابیر امنیتی لازم نیز انجام شده است.
حزب الله لبنان اعلام کرده که مراسم عزاداری در مناطق مختلف از شنبه شب آغاز خواهد شد، این حزب از عموم مردم خواسته است تا در این مراسم شرکت کنند.

 


غسان درویش مسئول روابط عمومی حزب الله در منطقه بیروت به العهد اعلام کرد که شعار امسال عدم توجه به اقدامات تحریک آمیز و مبارزه با ظلم و یاری حق و یاری مسایل مورد دفاع امام حسین (ع) است که در همه زمان ها و مکان ها باید مورد توجه قرار گیرد.

درویش تاکید کرد که مجوز استفاده از پلاکاردها و سایر عناصر تبلیغاتی از شهرداری ها گرفته شده و در این رابطه به هیچ منطقه خصوصی یا عمومی تعرض نخواهد شد و هیچ تحریکی بر ضد کسی یا گروهی صورت نخواهد گرفت. همه مواد تبلیغاتی کاملا بررسی شده و دقیق توزیع شده است.

مراسم های عاشورایی در بیروت نیز با سخنرانی های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب اله  لبنان و دیگر مقامات این حزب از جمله شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله برگزار می شود.


شهر النبطیه به عنوان یکی دیگر از کانون های پرشور عزاداری حسینی خود را برای مراسم عزاداری آماده می کند. نصب پلاکاردها و پرچم ها،  نصب خیمه های برپایی عزاداری با نظارت مستقیم شهرداری النبطیه و کمیته عاشورا و آماده سازی میدان عاشورا در مرکز این شهر برای انجام مراسمات و برگزاری نشست های امنیتی برای اتخاذ تدابیر امنیتی از جمله این اقدامات است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود در جمع تعدادی از رهبران حزب الله خواستار حضور موثر و فعال مردم در مراسم عاشورایی شد و تاکید کرد: ما نه خون کسی را مباح می کنیم و نه می گذاریم خونمان را مباح کنند. مطمئنا اوضاع امنیتی تا حد زیادی تحت کنترل است، اما اگر هر اتفاق امنیتی نیز روی دهد، این به معنای شکست ما نخواهد بود، چرا که بزرگترین دولت ها نمی توانند به صورت صد در صد امنیت خود را تامین کنند.

تدابیر ویژه امنیتی در ایام محرم در مناطق مختلف لبنان

ابو مالک التلی سرکرده جبهه تروریستی النصره چند روز پیش تهدید کرده که تروریست های این گروه به دنبال عملیات تخریبی در مراسم دهه اول عاشورای حسینی هستند.

نیروهای امنیتی اقدامات خاصی را بویژه در منطقه النبطیه که مراسم عاشورای حسینی در آن برگزار می شود، در دستور کار دارند. علاوه بر این منطقه، بخش های دیگر در جنوب و بقاع لبنان نیز شاهد اتخاذ تدابیر شدید امنیتی است.

اقدامات امنیتی بر عهده ارتش لبنان و دیگر نیروهای امنیتی است که با همکاری پلیس شهرداری ها انجام می شود. همچنین حرکت ورود و خروج خودروها در زمان انجام مراسم عاشورایی و در راهپیمایی ها متوقف خواهد شد.

نیروهای امنیتی همچنین تدابیر امنیتی فوق‌العاده‌ای را در برخی مناطق برای تشدید نظارت و کنترل امنیتی مناطق دنبال می کنند.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت