۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مشگین‌شهر پرداخت شد

20 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مشگین‌شهر پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از محل تسهیلات بلاعوض و کم بهره توسعه باغات و کمک به باغداران سرمازده تاکنون بانک کشاورزی ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات را در مشگین شهر پرداخت کرده است.

عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: هیئت دولت پرداخت 44 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و کم بهره برای باغداران خسارت زده از سرمازدگی پیش بینی کرده ولی هنوز بانک رفاه و صادرات پرداختی را در این حوزه نداشته‌اند.

وی در مورد معرفی 128 پروژه آماده سرمایه گذاری برای بهره مندی از 22 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی بیان کرد: این تسهیلات در یک فرایند طبیعی  و مناسب در حال پرداخت است که تا پایان امسال همه صاحبان طرح می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

سروی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد و 570 میلیون تومان برای تکمیل ساختمان شبکه آبیاری تحت فشار و کانال گذاری مغان خبر داد و افزود: با هدف تجهیز و نوسازی اراضی پایین دست سد یامچی 4 هزار و 500 میلیون تومان کمک های اعتباری و 2 هزار و 500 میلیون تومان تسهیلات برای طرح های آب و خاک مرکز استان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در قالب طرح خودکفایی گندم 189 میلیون تومان، اصلاح نژاد و توسعه دامپروری 92 میلیون تومان، تامین، انتقال و اجرای باغات در اراضی شیب دار 105 میلیون تومان و حوزه دامپزشکی 350 میلیون تومان اعتبارات ملی پیش بینی شده که امیدواریم همه آنها به سرعت جذب شده و طرح ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی از کشاورزی به عنوان یکی از ارکان کلیدی تولید ناخالص ملی یاد کرد و گفت: ارتباط مستقیم این بخش با امنیت غذایی و معیشت مردم مشهود است به طوری که در اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی از این ظرفیت می توان بیش از گذشته استفاده کرد.

سروی تصریح کرد: این استان با تولید سالانه 3 میلیون و 800 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی و تولید 7 محصول استراتژیک جزو 10 استان برتر کشور است به طوری که 4 درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: حدود 36 درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند که 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است که سهم ارزش افزوده این بخش در تولید ناخالص داخلی استان اردبیل 28 درصد است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon