بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع سمنان به کشت جو اختصاص می‌یابد


بیش از 20 هزار هکتار از مزارع سمنان به کشت جو اختصاص می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت جو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیر رضوی امروز در نشستی با مدیران زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات این سازمان اظهار کرد: از این میزان بیش از 16 هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت جو در استان سمنان به مزارع آبی و چهار هزار هکتار نیز به مزارع دیم اختصاص دارد که برنامه آن به شهرستان‌های استان سمنان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه کار کشت جو در استان از مهر ماه شروع شده است افزود: کشت جو در استان سمنان با توجه به وضعیت جوی تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود شش هزار هکتار از مزارع آبی و دیم به کشت بذر جو اختصاص یافته است.

رضوی با اشاره به بشترین سطح زیر کشت جو در میان شهرستان‌های استان سمنان عنوان کرد: در میان شهرستان‌های استان سمنان شهرستان میامی با برآورد شش هزار و 310 هکتار و شهرستان گرمسار با 5115 هکتار از اراضی آبی و دیم، به ترتیب بیشترین سطح کشت جو در سال زراعی جاری را به خود اختصاص خواهند داد.

وی بیان کرد: کویر، نصرت، ریحانه و یوسف مهمترین ارقام جو قابل کشت در استان سمنان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر استفاده بذر استاندار برای افزایش تولید جو در اراضی استان سمنان تصریح کرد: علاوه بر بذر خود مصرفی کشاورزان استان سمنان، به یک هزار و 150 تن بذور گواهی شده از رقم‌های قابل کشت در این استان نیاز است.

رضوی با اشاره به اینکه حدود 950 تن از بذرهای مورد نیاز جو در استان سمنان تولید شده است گفت: باقیمانده بذرهای گواهی شده مورد نیاز با هماهنگی های به عمل آمده، از استان‌های دیگر وارد استان سمنان می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به بهره‌وری آب در کشت از سوی کشاورزان استان سمنان گفت: آب مهمترین ملاک برای کشت در استان سمنان خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح اصلاح الگوی کشت در استان سمنان درحال اجرا است تصریح کرد: بهره‌وری آب و ارزش افزوده محصولات با استفاده از روش آب مجازی مورد نیاز برای تولید محصولات ملاک تعیین الگوی کشت در استان سمنان به شمار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon