صادرات نفت عراق به ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید

صادرات نفت عراق به 2.55 میلیون بشکه در روز رسید

خبرگزاری تسنیم: صادرات نفت عراق در ماه اکتبر افزایش یافت و به ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صادرات نفت عراق از پایانه های جنوبی این کشور در ماه اکتبر در نزدیکی بالاترین رقم ثبت شده قرار دارد و محموله های نفتی کردستان عراق نیز در حال افزایش است. این آمارها نشان می دهد که درگیری با داعش نتوانسته است افزایش عرضه نفت عراق را متوقف سازد.
4 ماه پس از پیش روی تروریست های داعش در مناطق شمالی عراق و رسیدن قیمت نفت به 115 دلار، این ناآرامی ها هیچگونه تاثیری بر صادرات نفت این کشور از پایانه های جنوبی نداشته است. پایانه های جنوبی، مجرای اصلی صدور نفت عراق به بازارهای جهانی به شمار می رود.
صادرات نفت از پایانه های جنوبی عراق بر اساس آمارهای تانکری در 23 روز ابتدایی ماه اکتبر، به 2.55 میلیون بشکه در روز رسیده است. یک منبع صنعتی که صادرات نفت عراق را رصد می کند نیز برآورد مشابهی داشته است.
افزایش عرضه نفت عراق و بالا رفتن حجم تولید نفت لیبی به رغم ناآرامی ها در این کشور، بر چالش پیش روی کشورهای عضو اوپک در نشست روز 27 نوامبر می افزاید.
قیمت نفت خام از نقطه اوج خود در ماه ژوئن کاهش یافته و به دلیل فزونی عرضه به پایین ترین رقم 4 سال اخیر (82 دلار و 60 سنت) رسیده است. این مسئله موجب کاهش درآمد کشورهای عضو اوپک شده است.
کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک فرانکفورت در این باره گفت: «تاکنون هیچ کشوری برای کاهش تولید اعلام آمادگی نکرده است.» وی افزود: «بنابراین رسیدن به توافقی کلی بین اعضای اوپک دشوار خواهد بود.»
صادرات نفت عراق از پایانه های جنوبی تا روز بیست و سوم اکتبر، اندکی بالاتر از متوسط 2.54 میلیون بشکه ماه سپتامبر بوده است.
صادرات نفت عراق به دلیل دهه ها جنگ و تحریم پایین باقی مانده بود. اما بعد از انعقاد قراردادهایی با شرکت های غربی در سال 2010 تولید و صادرات نفت این کشور شاهد افزایش چشمگیری بوده است.
انتهای پیام/ 140

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه