برگزیدگان نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کردستان معرفی شدند

برگزیدگان نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کردستان معرفی شدند

خبرگزاری تسنیم: نفرات برتر مرحله شهرستانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کردستان مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در 7 رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در 6 شهرستان استان برگزار شد.

وی گفت: در مجموع بیش از 120 نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات شرکت کردند که در پایان در هر رشته 3 نفر موفق به حضور در مرحله استانی مسابقات شدند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: پیمان احمدی، فواد زمانی، زاهد محمدی به ترتیب نفرات اول تا سوم رشته ترتیل بالای 16 سال، حسام شیخ احمدی، فواد محمودی، رزگار عزیزیان نیز عناوین برتر رشته ترتیل زیر 16 سال را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: صلاح رحمانی، علی عباس دادوودنیا و بهنام رضایی در قرائت بالای 16 سال به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و رئوف باقی و وهاب آقا جانی نیز در حفظ 10 جز به برتری رسیدند.

گلباغی افزود: هیئت داوران این دوره از مسابقات عرفان سلیمی را حافظ کل، امید شاه ویسی در رشته حفظ یک جز زیر 16 سال، سوران بازافکن در رشته حفظ 3 جز زیر 16 سال و صبا محمدی در رشته ترتیل بانوان به عنوان نفرات برتر شناخت.

وی گفت: جمال ملکی، محمد مرادی و ساسان سیف پناهی به ترتیب نفرات اول تا سوم رشته اذان بالای 16 سال و ارشاد مجیدی، و آرمان شیخ احمدی در رشته اذان زیر 16 سال و مبین ملایی نیز در رشته نماز زیر 16 سال به برتری رسیدند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین به راه یافته گان به مرحله استانی از شهرستان بیجار نیز اشاره کرد و افزود: محمد مهدی شریعت در بخش قرائت، حامد کاظمی در بخش ترتیل و یاسر قمرپور در بخش اذان زیر 16 سال و محمد مهدی داوودنیا در بخش قرائت و بهروز اسدی در بخش اذان بالای 16سال از شهرستان بیجار معرفی شدند.

وی گفت: مجید آقاعلی در رشته اذان بالای 16 سال، مهدی آقا علی در رشته ترتیل، امیر حسین مظفری در رشته ترتیل زیر 16 سال، احمد منصوری حفظ کل، سعید حیدری در رشته قرائت، محمد عبدالملکی در حفظ یک جز زیر 16 سال علی رضا نامور در رشته اذان زیر 16 سال، خالد مبارکی حافظ 10 جز و اسما مظفری در حفظ یک جز خواهران از شهرستان قروه و دهگلان به مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان راه یافتند.

گلباغی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشترمردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد،کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه جماعات مساجد از جمله اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon