اشتاینیتز: ایران حتی به یک سانتریفیوژ نیز نیاز ندارد

اشتاینیتز: ایران حتی به یک سانتریفیوژ نیز نیاز ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر اطلاعات اسرائیل تاکید کرد که ایران نباید به هیچ‌وجه به تاسیسات غنی‌سازی دسترسی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر اطلاعات اسرائیل در مصاحبه با روزنامه تلگراف تاکید کرد که باوجود تشکیل ائتلافی برای مبارزه علیه گروه داعش دولت انگلیس باید بر روی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران متمرکز  شود که به ادعای وی  بزرگترین تهدید به شمار می‌رود.

وی با ابراز خرسندی از ادامه تحریم‌ها علیه ایران گفت که در ابتدا تصور می‌کرد که تحریم‌ها لغو خواهند شد اما آمریکا و اروپا تلاش‌های زیادی را انجام دادند تا اثبات کنند نقض تحریم‌ها عواقب زیادی به همراه خواهد داشت.

وزیر اطلاعات اسرائیل هدف آمریکا و انگلیس به منظور کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران در مذاکرات بعدی را اشتباه خواند و گفت: " ایران نباید به هیچ‌عنوان به تاسیسات غنی‌سازی دسترسی داشته باشد. اصلا ایران چه نیازی به حتی یک سانتریفیوژ برای غنی‌سازی دارد؟"

اشتاینتیز در ارتباط با این موضوع که اوباما عدم غنی‌سازی ایران  را یک هدف غیرواقعی در مذاکرات خوانده بود گفت: تصور میکنم دستیابی به این نتیجه امکانپذیر است، زیرا ایران واقعا به نجات اقتصاد خود نیاز دارد.کاملا مشخص است. آنها به شدت به توافق نیاز دارند.

وی عدم توافق هسته‌ای را بهتر از توافقی دانست که به تهران اجازه حفظ هزاران سانتریفیوژ را بدهد. اشتاینتیز پذیرفت که عدم توافق هسته‌ای ممکن است به تنش و یا یک بحران منتهی شود اما مسیر را برای دستیابی به یک توافق جامع در آینده هموار خواهد ساخت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان