منطقه ویژه صنایع بخش کشاورزی در جنوب کرمان ایجاد می‌شود


منطقه ویژه صنایع بخش کشاورزی در جنوب کرمان ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه ویژه صنایع بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی در این منطقه ایجاد می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، سید یعقوب موسوی در حاشیه کمیسیون استعدادیابی و تخصیص اراضی منابع ملی،  اظهار کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن و نیز صنایع غیرکشاورزی این کمیسیون تشکیل شد.

وی افزود: پس از بحث و تبادل نظر در زمینه استعدادیابی اراضی برای مراحل بعدی واگذاری به انواع صنایع و براساس درخواست‎های  صنعت‌گران و مردم ساکن در منطقه تصمیمات خوبی اتخاذ و تعدادی از طرح‎ها تصویب شد تا استعدادیابی انجام و مراحل بعدی قانونی و حقوقی کار پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: به سبب خشکسالی‎های اخیر در منطقه جنوب کرمان و خشک شدن برخی از چاه‎های کشاورزان با مجوزهایی که از سوی آب منطقه‎ای به کشاورزان داده شد، مقرر شد که چاه‎های آن‎ها جابه‎جا شود و نیز تعدادی از آن‎ها در مکان‎های جدید حفر و مورد بهره‎برداری قرار گیرد.

موسوی گفت: با توجه به اینکه این منطقه از جاذبه‎های طبیعی بسیار مناسبی برخوردار است، یک واحد مجتمع رفاهی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از صنایعی که در این بخش مورد ارزیابی قرار گرفت در حوزه صنایع بخش کشاورزی و فرآوری پس از تولید مانند انواع کارخانه‎های صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی در تمام شاخه‎ها است که در منطقه جنوب استان کرمان مواد خام آن‎ها به وفور یافت می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به تشکیل این جلسه، بیان کرد: برخی از پرونده‎هایی که در جلسه‎های قبل مطرح شد در سازمان‎ها و نهادهای تخصصی با کار کارشناسی دقیق مورد بررسی قرار گرفتند تا زمینه‎ساز یک تصمیم صحیح در این زمینه باشند.

موسوی با بیان اینکه با اجرای این طرح‎ها تحول بسیار عظیمی در صنعت و اقتصاد کشاورزی منطقه به وجود می‎آید، تصریح کرد: این پیشرفت‎ها مرهون هم‌فکری و همکاری تمام دستگاه‎های مرتبط است.

وی در بحث ایجاد شهرک‎های صنعتی و منطقه ویژه صنایع بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: مباحث صنایع فرآوری و تجارت همزمان در این بخش دیده شده که از منافع آن کل کشور بهره‏‌مند می‎شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم‎ترین معضلات بخش کشاورزی این منطقه بحث صنایع تبدیلی آن است.

محمود اسکندری‎نسب با توجه به فرآوری محصولات کشاورزی جنوب کرمان، تصریح کرد: از مجموع 5 میلیون تن محصول کشاورزی منطقه کمتر از 200 هزار تن آن فرآوری می‎شود.

وی افزود: در این راستا در مدت یک سال اخیر 100 جواز تأسیس با سرمایه‎گذاری حدود 400 میلیارد تومان صادر شده که در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی برخی از آن‎ها در این جلسه مطرح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز اظهار کرد: در این جلسه 13 پرونده کشاورزی و غیرکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن حدود 70 هکتار در بخش کشاورزی و 123 هکتار در بخش غیرکشاورزی تخصیص داده شد.

مهندس عزیرالله افشارزاده تصریح کرد: پرونده‌ها پس از تکمیل به مدیریت امور اراضی برای واگذاری ارسال می‎شود.

کمیسیون استعدادیابی و تخصیص اراضی منابع ملی با حضور رئیس، مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon