پیشنهاد افزایش قیمت آب‌وبرق در سال ۹۴ را دادیم/دولت هنوز تصویب نکرده است

پیشنهاد افزایش قیمت آب‌وبرق در سال 94 را دادیم/دولت هنوز تصویب نکرده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: پیشنهاد ما افزایش قیمت آب و برق برای سال ۹۴ است اما هرگونه افزایش تعرفه منوط به تصویب دولت است و تاکنون هیچ مصوبه ای از سوی دولت در این زمینه صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید چیت چیان در حاشیه همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیار منطقی است که با اتخاذ سیاست های اصلاحی به سراغ اصلاح تعرفه ها برویم که این مسئله هم به تأمین منابع مالی صنعت آب و برق کمک می کند و هم در کاهش مصرف موثر است.

وی افزود: در اجرای سیاست های اخیر و همچنین در برنامه های کلان کشور مثل قانون برنامه پنجم توسعه، قانونگذار این مسئله را مورد تأکید قرار داده که در صورتی که دولت یک بنگاه اقتصادی را ملکف کند قیمت محصولاتش را به صورت تکلیفی پایین تر از قیمت تمام شده و واقعی آن به فروش برساند باید مابه التفاوت آن را پرداخت کند، این مسأله در بودجه سالهای گذشته مغفول مانده بود اما در دولت مصوب شد تا در بودجه 94 مابه التفاوت نرخ تمام شده برق و آب و نرخ تکلیفی فروش آن به مردم از سوی دولت به وزارت نیرو پرداخت شود.

وزیر نیرو در خصوص افزایش تعرفه آب و برق گفت: پیشنهاد ما افزایش قیمت آب و برق برای سال 94 است اما هرگونه افزایش تعرفه منوط به تصویب دولت است و تاکنون هیچ مصوبه ای از سوی دولت در این زمینه صادر نشده است.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه بارش های اخیر به هیچ وجه جوابگوی کسری منابع آبی پشت سدها نبوده، اذعان داشت: از ابتدای سال آبی جدید تا امروز به طور متوسط 15 میلیمتر بارندگی در کشور داشته ایم که چشم ما به بارندگی های روزهای آتی است.

وی افزود: متوسط بارندگی در ایران 250 میلیمتر است در حالی که این رقم در سالهای اخیر به 242 میلیمتر کاهش یافته، امیدواریم امسال وضعیت بارندگی بهتر باشد.

چیت چیان با تأکید بر اینکه وضعیت نزولات جوی در دست وزارت نیرو نیست، گفت: قبول دارم میزانی هدررفت در شبکه توزیع آب کشور داریم که این مسئله در همه جهان وجود دارد، در برخی نقاط می توان هدررفت آب را کاهش داد و در برخی نقاط نمی توان در جهت کاهش هدررفت اقدامی انجام داد.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: برنامه هایی اجرایی برای کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع داریم اما مقدار هدررفت در مقابل کمبود منابع آب و میزان مصرف ناچیز است.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص بارورسازی ابرها گفت: بارور سازی ابرها جزو برنامه های جاری وزارت نیرو است و آنرا پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه