۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان بیله سوار پرداخت شد

2.5 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان بیله سوار پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکمیته‌ امداد شهرستان بیله سوار گفت: امسال بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان تحت پوشش و افراد نیازمند این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طاهر مهدی پور پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات کارآفرینی برای مددجویان در بیله سوار اظهار کرد: بیش از 2 میلیارد و 789 میلیون ریال تسهیلات خودکفایی از محل اعتبارات امدادی و منابع بانکی برای عملیاتی شدن 37 طرح اشتغال، در اختیار مددجویان و افراد بی بضاعت واجد شرایط قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در سرفصل های مختلفی برای مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این مقدار تسهیلات، 19 نفر از تسهیلات خودکفایی، 15 نفر از تسهیلات توان افزایی و3 نفر نیز از تسهیلات کارانگیزی بهره‌مند شده اند.

مهدی پور با تشریح اینکه در این مدت 1 میلیارد و 929 میلیون ریال تسهیلات خودکفایی در اختیار مددجویان قرار گرفته است، بیان کرد: 820 میلیون ریال برای توان افزایی و 40 میلیون ریال نیز برای کارنگیزی مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند پرداخت شده است.

مدیرکمیته‌ امداد شهرستان بیله سوار گفت: اجرای طرح های اشتغال کمیته‌ امداد مهمترین اقدام این نهاد در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و قرار دادن آنان در مسیر استقلال مالی و خوداتکایی است.

وی تصریح کرد: قبل از پرداخت تسهیلات برای مددجویان و نیازمندان، دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلف از جمله آموزش خیاطی، قالیبافی، دامداری، کشاورزی، تأسیسات لوله کشی و سایر دوره ها برای آنان برگزار می شود و پس از دریافت نمره‌ قبولی در آزمون، برای آنان تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت می شود.

پورمهدی در مورد صدقه جمع آوری شده امسال در بیله سوار افزود: مردم خیر و نیکوکار این شهرستان بیش از 482 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند که این مقدار مساعدت مردم بیله سوار نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان بیله سوار با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 7 هزار و 523 صندوق صدقه در سطح شهرستان بیله سوار نصب و توزیع شده است، اظهار کرد: این صندوق ها شامل صندوق های کوچک خانگی، صندوق های متوسط موجود در ادارات و صندوق بزرگ تعبیه شده در معابر و میادین شهر است.

وی تصریح کرد: صدقات جمع آوری شده در راستای رفع مشکلات و ارائه‌ خدمات درمانی، کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه‌ ازدواج، ارتقای شاخص های بهداشتی، تأمین هزینه‌ تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon