وزیر کشور عراق: جنگنده ائتلاف در آزادسازی "جرف الصخر" بابل نقشی نداشته‌اند

وزیر کشور عراق: جنگنده ائتلاف در آزادسازی "جرف الصخر" بابل نقشی نداشته‌اند

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور عراق از عدم مشارکت جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش در عملیات آزاد سازی جرف الصخر بابل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه،محمد الغبان وزیر کشور عراق اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف در عملیات آزاد سازی جرف الصخر در بابل نقشی نداشته‌اند.

تشریح جزئیات عملیات آزاد سازی جرف الصخر بابل

سرهنگ کریم جبر سخنگوی فرماندهی عملیات بابل در این باره گفت: عملیات آزاد سازی جرف الصخر در شمال بابل از دو ماه قبل برنامه ریزی شده بود. نیروهای امنیتی برای اطلاع از توانایی داعش عملیات هایی داشته باشند و برخی از تروریست ها داعش را بازداشت کردند.این نبردهای قبلی فرصتی برای اطلاع از ادوات و سلاح داعش در این منطقه بود.

وی افزود: این عملیات با حملات هوایی، توپخانه ای و موشکی آغاز شد و پس از آن از پنج محور به این منطقه حمله شروع شد.نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای مردمی و پس از شش ساعت درگیری نبرد را به نفع نیروهای امنیتی رقم زدند.این عملیات به علت وجود بوستان های منطقه و تعداد زیاد بمب های کارگذاشته در آن آسان نبود.تروریست ها متحمل خسارات فراوانی شدند.

هلاکت و زخمی شدن 200 داعشی در نبردهای جرف الصخر

منابع وابسته به فرماندهی عملیات بابل اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی 140 تروریست را کشتند و 60 نفر دیگر را زخمی کردند.نیروهای مردمی با آتش زدن بوستان هایی که داعشی ها در آنجا حضور داشتند 40 تروریست را در داخل این بوستان ها سوزاندند.

هادی العامری مرد نبردهای موفق

رعد حمزه الجبوری رئیس شورای استان بابل گفت: یورش به جرف الصخر عملیاتی با هماهنگی کامل میان نیروهای ارتش و نیروهای مردمی بود.هادی العامری ناظر بر عملیات پاکسازی الجرف الصخر بود. این عملیات بر اساس طرح از پیش تعیین شده باید سه روز به طول می انجامید اما ظرف چند ساعت به نفع نیروهای امنیتی رقم خورد.

الجبوری تاکید کرد: نیروهای مردمی مناطق الشاخات، البحیرات و دیگر مناطق آزاد شده در شمال بابل را به نیروهای امنیتی تحویل دادند.ماه محرم امسال امنیت برقرار می شود و شهروندان می توانند به مراسم حسینی(ع) بپردازند.

پیشروی نیروهای پیشمرگه در شمال غرب موصل

یک منبع امنیتی در دهوک اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه صبح امروز با پیشروی به سوی زمار در شمال غرب موصل سه روستا را از داعش آزاد کردند.

شهادت خادمان عتبات در عملیات جرف الصخر

افضل الشامی معاون دبیرکل عتبات حسینی در عراق از شهادت چهار نفر از خادمان عتبات حسینی به نام‌های یوسف علی صیهود، محمد عبدالکریم، علی خزعل و سجاد احمد در جریان عملیات پاکسازی جرف الصخر در شمال بابل خبر داد.

فعالیت نیروهای امنیتی عراقی علیه داعش در دیالی

عدی الخدران فرماندار منطقه الخالص در دیالی گفت: نیروهای کمکی وابسته به لشکر پنجم ارتش عراق به جاده بغداد-کرکوک در العظیم رسیده است.تروریست ها داعش روز گذشته به این جاده از محور العظیم که در حال مرکز تجمع اصلی آنهاست یورش بردند و این پس از اخراج آنها از مناطق جنوبی تکریت و شمال آن است.وی افزود: منطقه نیاز به عملیات هوایی گسترده دارد زیرا منطقه کوهستانی و صعب العبور است.

سلیمان بیک همچنان منطقه ای نظامی است

شلال العبدول فرماندار طوزخرماتو تاکید کرد: تلاش هایی برای واگذاری منطقه سلیمان بیک در صلاح الدین از جانب نیروهای مردمی به نیروهای امنیتی وجود دارد.خانواده ها در سلیمان بیگ تاکنون به منازل خود بازنگشته اند و این منطقه همچنان منطقه ای نظامی است که نیروهای امنیتی و مردمی در آن قرار دارند.

وی افزود: روستاهای منطقه داقوق در مجاورت طوزخرماتو همچنان تحت کنترل داعش قرار دارد و این روستاها باید سریعا آزاد شوند تا تاثیری بر حضور تروریست ها بر مناطق طوزخرماتو نداشته باشند.

هلاکت ذبح کننده موصل
منابع موصلی از هلاکت ابولقاء الزرقاوی ملقب به ذبح کننده موصل در منطقه الکرامه در شمال موصل به همراه 18 تروریست دیگر خبر دادند و افزودند: تروریست های داعش تعدادی از افسران عراقی که از فرمانبرداری آنها سرپیچی کرده بودند را کشته اند.

وارد شدن تلفات به تفکیری ها در الانبار

در منطقه السجر در الانبار مولد مجحیل مسئول نظامی داعش به همراه هفت نفر دیگر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.عبدالله البیدر معاون فرمانده عملیات الانبار گفت: نیروهای امنیتی موفق به دفع حمله داعش به منطقه عبود الناصر در الرمادی شدند و 15 تروریست را به هلاکت رساندند.

فروپاشی جبهه داخلی داعش در فلوجه

مکی العیثاوی عضو شورای نجات فلوجه اعلام کرد: عملیات پاکسازی جرف الصخر سبب برهم خوردن جبهه داخلی داعش در فلوجه شده است و طی آن تعدادی از داعشی ها از خیابان های فلوجه گریخته اند.

کمین موفق جنگجویان ایزدی ضد تکفیری ها

یک منبع در کوههای سنجار در نینوا گفت: جنگجویان ایزدی موفق به هلاکت چهار داعشی که سعی داشتند از دامنه کوه سنجار در منطقه المهرکان بالا بروند خبر دادند که در میان آنها تعدادی از سرکرده های داعش مشاهده می شود.در کمین دیگری در منطقه کلی بیرینی حمله داعش دفع شد و 12 داعشی به هلاکت رسیدند.

هلاکت 50 داعشی در غرب موصل

تلویزیون العراقیه از هلاکت 50 داعشی در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به منطقه البعاج در غرب موصل و انهدام 12 خودرو متعلق به آنها خبر داد.

آزاد سازی سه مرکز دولتی در صلاح الدین

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از آزاد سازی ساختمان استانداری، کاخ فرهنگی،اداره آموزش و پرورش تکریت از لوث داعش خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی در درگیری با تروریست های داعش در جاده ای در منطقه الدیوم به العوجه در تکریت هفت تروریست را به هلاکت رساندند.

این منبع اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق مراکز تجمع تروریست ها را در بیجی در شمال تکریت هدف قرار داد که تعداد زیادی از آنها کشته و زخمی شدند.تجهیزات و سلاح برای نیروهای امنیتی در الضلوعیه در صلاح الدین ارسال شد.

تلاش برای آزاد سازی المنصوریه در دیالی از لوث داعش

منابع امنیتی در دیالی بیان کردند: نیروهای مشترک پلیس، ارتش و نیروهای مردمی با حمایت هوایی عملیات گسترده ای را شب گذشته برای آزادی روستاهای نوفل و حوض المنصوریه از داعش آغاز کرده اند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

5هزار نیرو برای آزاد سازی موصل در اقلیم کردستان اردو زده‌اند

طالب المعماری نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای عراقی گفت: ما به اتفاق اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور و اثیل النجیفی استاندار نینوا بازدیدی از اردوگاهی که نیروهای ارتش و پلیس در آن حضور دارند، داشتیم. این اردوگاه که در داخل اقلیم کردستان واقع شده در آن پنج هزار جنگجو به سر می برند و قرار است تا 15 هزار نفر افزایش یابند.این نیروها وظیفه آزادی موصل را مطابق مهلت زمانی که ما نمی توانیم آن را اعلام کنیم دارند.

اعتراف ابوبکرالبغدادی به شکست تروریست ها در الجرف الصخر

ابوبکرالبغدادی سرکرده گروهک داعش در خطبه انکسار ضمن اعتراف به شکست تروریست ها در جرف الصخر خواستار عدم عقب نشینی تکفیری ها از جرف الصخر شد.

استرالیایی عضو داعش و ماجرای نصب پرچم بر بالای کاخ باکینگهام و کاخ سفید

از سوی دیگر یکی از استرالیایی هایی که در داعش حضور دارد و نامش عبدالله الامیر است در نوار ویدئویی وعده داد که پرچم این گروهک را بر بالای قصر باکینگهام در لندن و کاخ سفید نصب کند.

تلاش برای مرمت اماکن مقدس تخریب شده از سوی تکفیری ها

سامی المسعودی معاون دبیر کل اوقاف شیعی عراق گفت: ما طرح بازسازی همه مراقد انبیاء و صحابه که به دست داعش تخریب شده اند را داریم.این طرح پس از پایان درگیری ها با این گروهک شروع می شود.

از سوی دیگر عباس محمد الساعدی دبیر کل اداره امور مزارات بیان کرد: ما اقدامات داعش علیه مزارها، اماکن مذهبی و مقدسات را ثبت کرده ایم.یازده مزار در استان دیالی به دست داعش تخریب شده است.

امتثال الموسوی از مسئولان اداره مزارات عراق نیز گفت: عملیات ساخت این اماکن به بودجه و طراحی نیاز دارد. نمی توان برخی از اماکن را مانند سابق ساخت زیرا معمارانی که بتوانند به سبک معماران سابق عمل کنند و بنا را کاملا همانند سابق بنا کنند وجود ندارند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان