آمریکا دیگر متحدی در سوریه ندارد/ شرایط دشوار آمریکا در جبهه مقابله با داعش در سوریه

آمریکا دیگر متحدی در سوریه ندارد/ شرایط دشوار آمریکا در جبهه مقابله با داعش در سوریه

خبرگزاری تسنیم: یک افسر بازنشسته عالی رتبه ارتش آمریکا که در جنگ عراق هم حضورداشته است سوریه و مبارزه با داعش در این کشور را جبهه ای پیچیده برای آمریکا دانست و گفت ایالات متحده دیگر در سوریه متحدی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرهنگ "جان ناگل" که در جنگ عراق حضور داشت در گفتگو با "اس ار اف" سوئیس در پاسخ به این پرسش که آیا داعش خطرناک تر از القاعده است گفت: من فکر نمی کنم که داعش تهدیدی بزرگتری را نسبت به آنچه القاعده بود به نمایش بگذارد. اما من بر این باورم که داعش امروز خطرناک تر از القاعده است. داعش به نمونه ویژه ممتاز جهاد بین المللی تبدیل شده است.

وی در ادامه درباره تروریسم داعش ابراز نگرانی کرده و  اظهار داشت: من فکر نمی کنم که اوباما منابع کافی و سرعت لازم برای مقابله با این مسئله را آزاد کرده باشد. توصیه من این است که رئیس جمهوری آمریکا باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با داعش انجام دهد و این به مفهوم اعزام نیروهای زمینی است.

"جان ناگل" که کارشناس برجسته امور ضدشورش در کشورهایی مانند عراق و افغانستان محسوب می شود، در ادامه این گفتگو اظهار داشت: ما تقریبا 1500 نیرو در عراق داریم و در حال حاضر به 10 برابر این تعداد نیرو نیاز داریم و باید به این جبهه نزدیکتر از مسافتی که اکنون قرار داریم شویم. من بر این باور نیستم که آمریکایی ها باید در عراق بجنگند اما ما باید مشاوره بدهیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مبارزه آمریکا علیه داعش در سوریه پرداخته و گفت: وضعیت سوریه بسیار پیچیده تر از عراق است. ما نمی خواهیم اسد پیروز شود، ما خواهان پیروزی داعش هم نیستیم. آمریکایی ها در سوریه در شرایط بسیار دشواری قرار دارند که نمی دانند چه کسی باید در این کشور پیروز شود و چه کسی باید در آینده (اگر اسد شکست بخورد) در سوریه حکومت کند.

این افسر آمریکایی در بخش دیگری از این گفتگو مبارزه با داعش از عراق را اولین گام و اقدام راحت تری نسبت به مبارزه با این تروریست ها در سوریه ارزیابی کرده و گفت: سوریه بسیار شرایط دشوارتری دارد. ما دیگر هیچ متحدی در سوریه نداریم. در سال 2012 ما مخالفان سوری میانه رو را در این کشور داشتیم. اوباما در تسلیح و آموزش این گروه‌ها شکست خورده است. اکثر این گروه امروز مرده‌اند. شورشیان خوب و آن هایی که ما علاقه داشتیم در آینده در سوریه به حکومت برسند توسط داعش یا اسد کشته شده اند. ما هیچ گزینه خوب دیگری در سوریه نداریم. من فکر می کنم سال‌ها طول می کشد تا چنین گزینه ای برای ما کشف شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان