رشد دانش‌آموزان در حومه تهران بیش از حد نرمال کشور است / ۳۴۰ هزار تبعه خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش

رشد دانش‌آموزان در حومه تهران بیش از حد نرمال کشور است / 340 هزار تبعه خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش یکی از مشکلات شهرستان‌های استان تهران را حجم مهاجرت در این مناطق دانست و گفت: این امر سبب شده که رشد دانش آموزان در این مناطق بیش از حد نرمال در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح شش مدرسه تازه تأسیس در پاکدشت با بیان اینکه این شش پروژه در 13 هزار مترمربع بنا شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها اعتباری در حدود 15 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند که مورد استفاده سه هزار دانش آموز در شهرستان پاکدشت قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرستان‌های استان تهران حجم مهاجرت در این مناطق است، افزود: این امر سبب شده که رشد دانش آموزان در این مناطق بیش از حد نرمال در کشور باشد از این رو مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بسیار مهم تر از سایر استان‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در استان‌های دیگر رشد دانش‌آموزی مشخص و محدود است.

فانی همچنین با بیان اینکه در سال جاری بیش از 12 میلیون دانش‌آموز ثبت نام شده است، گفت: این درحالی است که میانگین ثبت نام‌های شهرستان‌های استان تهران بیش از این رقم است.

وی افزود:  تلاش ما این بوده که در مهر 93 با مشکل جدی مواجه نشویم که در این زمینه موفق بودیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی مسکن مهر است، تأکید کرد: این وزارتخانه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که دانش‌آموزان مسکن مهر با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه نشوند.

فانی به نامه مدیرکل یونسکو خطاب به وزارت آموزش و پرورش ایران نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش ایران به لحاظ فضای آموزشی و امر تعلیم و تربیت به ویژه برای دختران موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کمیساریای پناهندگی طی نامه‌ای خطاب به ما از تحت پوشش قراردادن 340 هزار دانش اموز اتباع خارجی تشکر کرده است، اظهار کرد: البته این 340 هزار دانش آموز اتباع خارجی اعم از اتباع افغانی و عراقی هستند که با ما هم‌کیش و مسلمان نیز هستند. 

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به افتتاح شش پروژه تازه تأسیس در شهرستان پاکدشت که مصادف با هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی نیز بوده است، یادآور شد: این شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی است برای اینکه دانش آموزان با تربیت سیاسی و اجتماعی آشنا شوند.

فانی در همین زمینه گفت: در آموزش و پرورش دو محور را باید مدنظر قرار دهیم که در بودجه 94 و برنامه ششم توسعه نیز باید لحاظ شوند. یکی فضای آموزشی و دیگری تأمین نیروی انسانی در این حوزه است.

وی همچنین با تأکید براینکه اولویت به فضاهای آموزشی امر بسیار مهمی است، تصریح کرد: در حال حاضر دو سوم این فضاها استاندارد و یک سوم دیگر نیازمند مقاوم سازی هستند.

مقام ارشد آموزشی کشور همچنین با تأکید بر لزوم حمایت مجلس در زمینه استانداردسازی و تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش عنوان کرد: مجلسی‌ها باید در این زمینه با دولت همکاری کنند تا از تجربیات آنها نیز بهره لازم را ببریم.

فانی همچنین عنوان کرد: یکی از این تجربیاتی که باید از آن بهره لازم برده شود تجربه زمان شهید رجایی است که ایشان پول یک روز نفت را به مدرسه سازی اختصاص دادند و سالها از همان اعتبارات استفاده کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون همکار فرهنگی داریم که باید برای معیشت آنها اقدامی جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شعار ما در دولت جدید منزلت، هویت و معیشت فرهنگیان است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon