مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی کنی در اردبیل برگزار شد

مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی کنی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه اردبیل، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی کنی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام فرج بهزاد استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل صبح امروز در مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی‌کنی که در مسجد میرزا علی اکبر برگزار شد اظهار کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در طول عمر پربرکتش خدمات ارزنده‌ای را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود برجای گذاشت و این عالم ربانی تمام عمرش را صرف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی افزود: بزرگترین خدمت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود که مرحوم آیت الله مهدوی کنی توانست در این دانشگاه نیروها و شخصیت های متخصص، کاردان و عالم متناسب با نیاز کشور در عرصه های مختلف تربیت کند و این امر در نوع خود یک خدمت ویژه و ارزنده بود.

وی با اشاره به ویژگی متعهد، متخصص و باور و اعتقاد دینی آیت الله مهدوی کنی بیان کرد: این مرحوم نقش بسزایی در تربیت باورهای دینی و اعتقادی مردم داشت.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت بی نظیر در کشور بود و عقل فرزانه، متانت و سنگینی آیت الله مهدوی کنی وی را به یک شخصیت کم نظیر در جامعه تبدیل کرده بود.

بهزاد تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی از همان کودکی در خانواده متدین و کشاورز به دنیا آمده و تحت تربیت عالمان بزرگی همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و علامه گلپایگانی قرار گرفت و آثار و برکات شاگردی خود را در محضر این عالمان بزرگ در جامعه نهادینه کرد.

وی اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی به دور از هرگونه گرایش به مسائل مادی، زندگی خود را وقف خدمت بی منت به نظام مقدس ایران کرد و این امر یک کار ارزنده توسط وی بود.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) توسط حضرت آیت الله مهدوی کنی گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه با هدایت های آیت الله مهدوی کنی به یک شخصیت متعهد، قوی و تاثیر گذار در جامعه تبدیل شده اند.

بهزاد بیان کرد: شخصیت های عالم ربانی متعهد همچون آیت الله مهدوی کنی از ضرورت ها و نیازهای اصلی جامعه است و وی از همان کودکی عمر خود را صرف حدمت به مردم کرد.

وی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله مهدوی کنی را مربی گری دلسوزانه دانست و افزود: آیت الله مهدوی کنی در طول حیات پربرکتش توانست شاگردان ممتاز زیادی را به جامعه تحویل دهد.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری آیت الله مهدوی کنی و مجلس یادبود آن مرحوم در سراسر کشور تصریح کرد: مردم ولایی کشورمان با برگزاری این مراسمات باشکوه، عشق و ارادت خود را به مرحوم آیت الله مهدوی کنی نشان دادند.

بهزاد اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی از 18 سالگی وارد میدان و عرصه سیاست شد و نیاز به وجود این شخصیت مبارک از همان زمان درعرصه های مختلف ضروری بود.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت قابل اعتماد برای حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای بود و حضرت امام خمینی(ره) از وی به عنوان شخصیتی باتدبیر، امانتدار و قابل اعتماد یاد می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل افزود: خداوند برای عالمان بزرگ همچون آیت الله مهدوی کنی جایگاه ویژه ای را در بهشت قرار داده است.

بهزاد بلندپروازی و بلندنگر بودن و ساده و بی آلایشی را از خصوصیات بارز این مرحوم دانست و بیان کرد: دنیا در نظر عالمان بزرگ همچون آیت الله مهدوی کنی بسیار کوچک است.

وی تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی و عالمان بزرگ برای رسیدن به درگاه خداوند منان و نزدیک شدن به درگاه حق مسابقه می دادند و دیگران را نیز به این مسابقات دعوت می‌کردند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon