طرح غربالگری سرطان ‌زنان در مساجد رشت اجرایی می‌شود


طرح غربالگری سرطان ‌زنان در مساجد رشت اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه طرح ارائه خدمات به بانوان در مساجد گیلان در راستای توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در پنج مسجد شهرستان رشت اجرا می‌شود، گفت: غربالگری سرطان ‌زنان یکی از این خدمات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ساحره میرسیدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ارائه خدمات به بانوان در مساجد گیلان در مسجد حضرت ابولفضل(ع) این شهرستان، اظهار کرد: این طرح از سوم آبان ماه  تا دهم آذر ماه در پنج مسجد شهرستان رشت به اجرای در می‌آید.

وی افزود: این طرح در راستای توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی با همکاری کانون فرهنگ مساجد گیلان، جمعیت هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی استان و سازمان بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان در پنج مسجد شهرستان رشت اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به نقش اثرگذار زنان در رشد و توسعه جامعه، گفت: فراهم آورن زمینه مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و توجه به سلامت روح و جسم بانوان از اهداف این طرح است.

میرسیدی با تاکید بر اینکه مساجد جزو سرمایه‌های اجتماعی هستند و نقش تعیین کننده در توسعه محلات دارد ،تصریح کرد: برای این طرح پنج مسجد در محلات رشت ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه تست فشارخون، قند خون و ویزیت رایگان و آموزش‌های رایگان به بانوان در امر پیشگیری‌های اجتماعی در این طرح انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بهزیستی امر مشاوره را برعهده دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای استان کلاس‌های آموزشی رایگان تعمیرات لوازم خانگی را برگزار می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به حضور بسیج جامعه پزشکان در این طرح گفت: با حضور ماماها، پرستاران و پزشکان متخصص غربالگری سرطان‌های شایع زنان را در این طرح پیگیری می‌شود.

میرسیدی با بیان اینکه این طرح با برنامه‌ریزی در سایر شهرها و روستاهای استان اجرایی می‌شود، افزود: در این طرح آسیب‌شناسی و نیاز سنجی محلات مورد توجه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon