احیای جاده ابریشم سرآغاز خروج از بحران‌های جهانی است

احیای جاده ابریشم سرآغاز خروج از بحران‌های جهانی است

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان گفت: بازشناسی جاده ابریشم در راستای ایجاد دنیایی بهتر با صلح و دوستی، ضروری بوده و احیای ارزش‌های جاده ابریشم می‌تواند سرآغازی برای خروج از چالش‌ها و بحران‌های جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در همایش راه ابریشم که با حضور مسئولان اصفهان و کره جنوبی برگزار شد اظهار کرد: ارتباط متقابل برای تحکیم روابط بین ملت‌ها مهم‌ترین ساز و کار در قرون گذشته بوده و ارتباط مستقیم می‌تواند انسان‌ها را بیشتر به سمت دوستی‌ها بکشاند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های راه ابریشم برای ایجاد دوستی بین ملت‌ها را ضروری است، افزود: راه ابریشم همانند زنجیری بوده که کشورهای در مسیر آن حلقه‌های این زنجیر هستند و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد تعاملات کشورهای در مسیر راه ابریشم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر چه در حال حاضر راه ابریشم از رونق افتاده اما پرداختن به آن می‌تواند در ایجاد تعاملات بیت کشورها نقش به سزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم ذهن انسان را به گذشته‌های دور و بعد اقتصادی این جاده می‌کشاند، خاطرنشان کرد: البته با نگاه عمیق‌تر به این جاده درمی‌یابیم که جاده ابریشم محل تبادل فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و گویش‌ها بوده و با توجه به اینکه نخستین شاهراه جهان بوده، نقش به سزایی در ایجاد صلح و دوستی بین کشورها داشته است.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: بازشناسی جاده ابریشم در راستای ایجاد دنیایی بهتر با صلح و دوستی ضروری بوده و احیای ارزش‌های جاده ابریشم می‌تواند سرآغازی برای خروج از چالش‌ها و بحران‌های جهانی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مساله صلح جویی در سراسر دنیا به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته، افزود: در این راستا شهرداری اصفهان تمام توان خود را برای ایفای نقش در این هدف جهانی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon